گردوخاک اصفهان فردا به اوج می‌رسد/بیماران قلبی و تنفسی از حضور در فضای باز خودداری کنند

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از برقراری جوی نسبتا ناپایدار تا سه روز آینده در استان خبر داد و گفت: از بعدازظهر فردا گردوخاک در هوای اصفهان به اوج می‌رسد که در این زمینه اطلاعیه صادر شده است و این وضعیت تا روز جمعه ادامه می‌یابد.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً ناپایدار در سه روز آینده روی استان اصفهان است و آسمان در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید در نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان اصفهان، افزود: وزش باد گاهی با وقوع گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا همراه خواهد بود و دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیشینه دمای هوای اصفهان را ۳۸ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: کمینه دمای هوای صبح فردا نیز به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گرم‌ترین نقطه خوروبیابانک با دمای ۴۲ درجه و خنک‌ترین شهرستان نیز بوئین‌ومیاندشت با دمای ۱۰ درجه بالای صفر است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در ایستگاه‌های هواشناسی استان اصفهان ثبت نشده است، تصریح کرد: از بعدازظهر فردا گردوخاک در هوای اصفهان به اوج می‌رسد که در این زمینه هشدار هواشناسی صادر شده است و به مبتلایان به بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود از حضور در فضای باز خودداری کنند، این وضعیت تا روز جمعه ادامه می‌یابد.

کد خبر 580485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.