پرواز قوهای سپید خزری در انزلی

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی ضمن صعود به لیگ‌برتر، قهرمان لیگ آزادگان نیز شد تا با جشنی باشکوه به استقبال لیگ‌برتر برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی، پس از پیروزی یک بر صفر مقابل تیم فوتبال ویستاتوربین تهران در ورزشگاه سیروس قایقران شهر بندرانزلی، با اقتدار قهرمان لیگ دسته‌اول موسوم به لیگ آزادگان شد و جشن و پایکوبی را در سن‌سیروس مقابل دیدگان نزدیک به هشت هزار هوادار برپا کرد.

تیم ریشه‌دار و پرطرفدار ملوان بندرانزلی پس از سال‌ها به لیگ‌برتر بازگشت. دیشب در آخرین ایستگاه لیگ‌یک و در هفته پایانی، قوهای سپید با تک‌گل حمید کاظمی در دقیقه ۴۰ ویستاتوربین را شکست دادند.

انزلیچی‌ها به لیگ‌برتر رفته و ویستاتوربین در تازه‌ترین حضور خود در لیگ دسته‌اول با سطح دوم فوتبال ایران خداحافظی کرد و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

ملوان بندرانزلی، در سال ۱۳۹۴ با حضور یافتن در رتبه چهاردهم لیگ‌برتر از سطح نخست فوتبال ایران دور شده بود و این بار پس از تلاش‌های فراوان و سپری‌کردن ۶ سال سخت و دشوار، با کادر فنی و مدیریت بومی و استفاده از بازیکنان پیشین تیم جشن صعود خود را در انزلی برپا کرد.

قوهای سپید خزری در پایان هفته سی‌وچهارم با کسب ۷۱ امتیاز و شکستن رکود امتیاز در لیگ ۱۸ تیمی توانست صدر جدول را با یک امتیاز بیشتر نسبت به مس کرمان از آن خود کند و فاتح جام لیگ برتر آزادگان باشد. آخرین‌بار پیکان با ۷۰ امتیاز توانسته بود در لیگ ۱۸ تیمی با بالاترین امتیاز به لیگ‌برتر صعود کند.

ملوان که فصلی پر فراز و نشیب را طی کرد و با به‌خدمت گرفتن بازیکنان لیگ‌برتری چون صادق بارانی، سعید کریمی، سبحان پسندیده، مهدی مؤمنی و چند بازیکنی که برای این تیم کارآمد بودند توانست عملکرد خوبی از خودش به جا بگذارد.

گفتنی است امیرحسین یحیی‌زاده برترین پاسور لیگ با ثبت ۶ پاس گل و سه گل حضور مؤثری در صعود ملوان داشت؛ این تیم در نیم فصل دوم با پیوستن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی سر و صدایی در نقل‌وانتقالات لیگ آزادگان به پا کرده بود اما در پایان بدون یک بازی انجام شده توسط این دو بازیکن پر حاشیه، با این بازیکنان لیگ را به پایان رساند.

مازیار زارع که سال‌ها در ملوان بازی کرده و یکی از اسطوره‌های این باشگاه به‌شمار می‌رود این بار در کسوت سرمربی شادی را به منزل انزلیچی‌ها و ورزشگاه محبوب و همیشه مملو از تماشاگر سن‌سیروس آورد. او و یار دیرینه خود پژمان نوری نام خود را در تاریخ این باشگاه با قدمت ثبت کرده و هرگز در یادها فراموش نمی‌شوند.

آسمان انزلی شب گذشته بار دیگر سپیدپوش شد و بدون شک تمام اهالی فوتبال ایران، باید منتظر این تیم خاص، حرفه‌ای و فوق‌العاده با تماشاگران کم‌نظیر و دوست‌داشتنی‌اش در فصل بعد لیگ برتر باشند.

کد خبر 580422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.