حق فولاد جایگاهی بهتر بود/یک سال خوب با نکونام داشتم!

«نمی‌دانم سیاست باشگاه چیست و تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده است. فولاد اگر می‌خواهد در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشد، با توجه به اینکه در مرحله حذفی جایی برای اشتباه وجود ندارد، باید هرچه سریع‌تر اهداف خود را پیاده کند و شاکله اصلی تیم حفظ شود.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بوحمدان که فوتبال خود را از تیم نفت مسجدسلیمان آغاز کرده است، سابقه بازی در تیم‌های نفت تهران، ذوب‌آهن، تراکتور و فولاد خوزستان را در کارنامه‌اش دارد.

بوحمدان در فصل (۱۴۰۱_۱۴۰۰) لیگ برتر فوتبال به جمع قرمزهای تبریز اضافه شد، اما در این باشگاه عملکرد خوبی نداشت و در میانه فصل با اضافه شدن به جمع شاگردان «جواد نکونام» به فولاد خوزستان، کار خود را در تیم خوزستانی ادامه داد.

هافبک فولاد در این تیم، بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و در برخی هفته‌ها عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد؛ درخشش او در آسیا هم ادامه‌دار بود و وی توانست به کمک هم‌تیمی‌هایش به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

بوحمدان درحال‌حاضر با فولاد قرارداد ندارد و بازیکن آزاد محسوب می‌شود که تعطیلات پایان فصل را می‌گذراند. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با این بازیکن داشته که در ادامه می‌خوانید:

فصل گذشته در تراکتور عملکرد خوبی نداشتید و پس از جدایی از این تیم به فولاد پیوستید و بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشتید، راجع به این موضوع صحبت می‌کنید؟

وقتی از تراکتور جدا شدم سعی کردم بهترین تصمیم را بگیرم و همین اتفاق هم رخ داد و به فولاد خوزستان که در استان و شهر خودم است، اضافه شدم و به لطف خدا عملکرد خوبی هم داشتم.

در فولاد بر خلاف تراکتور عملکرد خوبی داشتید، دلیل آن چه بود؟

در هر تیمی که حضور داشتم، تلاش خود را برای موفقیت آن انجام دادم؛ اما بعضی وقت‌ها شرایط تیمی یک باشگاه اجازه نمی‌دهد اتفاقات خوبی رخ دهد که این موضوع روی عملکرد بازیکن تأثیرگذار است. امسال در فولاد شرایطی فراهم بود که بتوانم ارزش‌های خودم را نشان دهم و به تیمم کمک کنم.

سطح لیگ برتر فوتبال فصل (۱۴۰۱_۱۴۰۰) را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تنها سالی بود که چهار الی پنج تیم مدعی قهرمانی بودند و در نهایت استقلال ثبات بیشتری داشت و توانست مقام قهرمانی را کسب کند.

حق فولاد جایگاهی بهتر بود/یک سال خوب با نکونام داشتم!

فولاد در پایان فصل رتبه پنجم را به دست آورد، آیا این جایگاه حق تیم فولاد بود؟

حق فولاد جایگاهی بهتر از این بود. تیم فصل را با یک کادر فنی شروع کرد و بعد از چند بازی تغییراتی داشتند و تازه نکونام به جمع فولادی‌ها اضافه شد که همین موضوع باعث شد اختلاف امتیاز ایجاد شود، اگر نکونام از اول فصل در کنار این تیم بود جایگاهی بهتر به دست می‌آوردیم.

موفق شدید با تیم فولاد به مرحله حذفی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کنید، راجع به این بازی‌ها بگویید

تمام تمرکز تیم روی بازی‌های آسیایی بود و برای آن برنامه‌ریزی کردیم تا نتیجه بگیریم و با تلاش زیاد این اتفاق رخ داد و به دور بعد صعود کردیم.

عملکرد جواد نکونام را با توجه به اینکه فصل سختی داشت چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جواد نکونام جزو مربی‌هایی است که حرفه‌ای کار می‌کند و برای تیم وقت زیادی می‌گذارد؛ مطمئن هستم در ادامه راه خود موفق می‌شود.

اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ داد باعث شد فوتبال ایران آسیب ببیند، نظر شما راجع به این موضوع چیست؟

مشکلات فوتبال ما زیاد است؛ از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکل داریم که از فوتبال آسیا هم عقب می‌افتیم و این موضوع اصلاً خوب نیست، امیدوارم رسیدگی شود.

حذف تیم‌های پایتخت از آسیا هم به فوتبال کشور ما ضربه زد؟

بله، تنها این دوتیم نیستند بلکه مشکلاتی در فوتبال وجود دارد که مدیریت باید بهتر عمل کند.

حق فولاد جایگاهی بهتر بود/یک سال خوب با نکونام داشتم!

این فصل شاهد بودیم برخی تیم‌ها میزبانی خود را در شهرهای دیگر انجام می‌دهند، آیا این موضوع برای تیم‌های رقیب هم مشکل‌ساز بود؟

بله، نمی‌دانم مشکل تیم‌ها برای زمین چه بود که میزبانی در شهر خود نداشتند ولی این موضوع جالب نیست و نبودن برنامه به فوتبال ما ضربه می‌زند.

انتخابات فدراسیون فوتبال را پیش رو داریم، شخصی که به عنوان رئیس قرار می‌گیرد از نظر شما باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

باید اول از همه به فوتبال پایه و کشور کمک کند، صادق و دلسوز باشد و فوتبال ما را از آشفتگی خاصی که دارد نجات دهد.

قرارداد شما با فولاد خوزستان تمام شده است؟

بله. پایان فصل قراردادم تمام می‌شود و بازیکن آزاد هستم.

چه برنامه‌ای برای فصل آینده دارید؟

در تعطیلات هستم، چند پیشنهاد هم دارم ولی تصمیم جدی نگرفتم.

صحبت‌هایی مبنی بر حضور نکونام در استقلال وجود دارد، آیا با حضور این مربی شما هم به این تیم می‌پیوندید؟

یک سال خوب با نکونام داشتم، من هم از طریق رسانه‌ها شنیدم که به استقلال پیوسته است؛ فقط می‌دانم این مربی خیلی زحمت می‌کشد و حرفه‌ای است که امیدوارم بهترین اتفاقات برای او رخ دهد.

بیشتر بازی‌های دوستانه تیم ملی لغو شد، نظر شما راجع به این اتفاقات چیست؟

تمام مشکلات به فدراسیون بر می‌گردد که نمی‌تواند برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد؛ امیدوارم همه این اتفاقات تمام شود تا تیم ملی در جام جهانی آبرومندانه بازی کند.

با توجه به اینکه تیم فولاد به مرحله حذفی جام باشگاه‌های آسیا صعود کرده، مدیریت شاکله تیم را حفظ می‌کند؟

نمی‌دانم سیاست باشگاه چیست و تا این لحظه هیچ اتفاقی رخ نداده است. فولاد اگر می‌خواهد در آسیا حرف برای گفتن داشته باشد و با توجه به اینکه در مرحله حذفی جایی برای اشتباه نیست، باید هرچه سریع‌تر اهداف خود را پیاده کند و شاکله اصلی تیم حفظ شود.

کد خبر 580399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.