افزایش ایمنی با حذف رانت در ساختمان‌سازی

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در ساختمان‌سازی لازم است تمام مقررات رعایت شود؛ گاهی رانت‌هایی وجود دارد که باید برای حفاظت از جان مردم به صفر برسد.

سیدمحمدجواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بعضی موارد قانون نقض می‌شود یا نظارت صحیح و کافی در ساختمان‌سازی انجام نمی‌شود، در حالی که باید در ساختمان‌سازی تمام مقررات و اصول ایمنی رعایت شود تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

وی افزود: گاهی شاهد این موضوع هستیم که با اینکه هنوز پروانه پایان کار ساختمان صادر نشده است، طبقه همکف آن که معمولاً تجاری است، مورد استفاده قرار می‌گیرد و شروع به فعالیت می‌کند، این در حالی است که هیچ ساختمانی نباید پیش از صدور مجوز پایان کار و تأیید مهندس ناظر مورد استفاده قرار گیرد. برای جلوگیری از این اقدام نادرست باید علاوه‌بر واحد اجراییات ساختمان، پلیس ساختمان نیز داشته باشیم تا مانع استفاده از ساختمان‌های ناتمام و بدون پایان کار شوند.

وی ادامه داد: مسائلی مانند مقاومت خاک و مقاومت در مقابل سیل و زلزله در ساختمان‌سازی، ارتباط مستقیم با مسائل جغرافیایی و اقلیمی اهواز دارد؛ برای این کار باید چاره‌اندیشی کرد. بعضی از مدل‌ها در ساختمان‌سازی مانند سقف وافل ممکن است برای یک منطقه یا ساختمان مناسب نباشد؛ بنابراین استفاده از مدل مناسب و متناسب با اقلیم می‌تواند مانع بروز حادثه شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: در مباحث ساختمان‌سازی رانت‌های مختلفی مشاهده می‌شود، اما نفوذ افراد و رانت‌ها در جایی که با جان و مال مردم سر و کار داشته باشد باید به صفر برسد.

کد خبر 580396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.