نورو ویروس (Norovirus) چیست؟ + علائم و درمان ویروس جدید اسهال و استفراغ

نوروویروس یا همان ویروس جدید تهوع در روزهای اخیر شایع شده است؛ پیشگیری، سرایت، علائم و درمان این ویروس جدید اسهال مورد نظر کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوروویروس به شدت انتقال‌پذیر است و در فضاهای شلوغ و بسته مانند مدرسه‌ها، مهدکودک‌ها و خانه سالمندان به سرعت گسترش پیدا می‌کند. ازآنجاکه ایمنی حاصل از ابتلاء به این ویروس همیشگی نیست، افراد در طول زندگی خود چندین بار در معرض ابتلاء به نوروویروس قرار می‌گیرند. ویروس ذکر شده انواع مختلفی دارد و ابتلاء به یک نوع از این ویروس فرد را در برابر انواع دیگر ایمن نمی‌کند.

علائم و درمان نورو ویروس

نوروویروس عامل بیماری مسری گوارشی است که سالانه افراد زیادی در سراسر دنیا را آلوده می‌کند. این ویروس باعث التهاب معده، روده یا هر دو می‌شود و علائم آن شامل اسهال، استفراغ، معده درد، تب، سردرد و بدن درد می‌شود. معمولاً ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد از ابتلاء به نوروویروس علائم بیماری ظاهر می‌شود و فرد مبتلا اغلب پس از گذشت یک تا سه روز بهبود پیدا می‌کند.

سرایت نورو ویروس

نوروویروس از طریق خوردن غذا یا نوشیدنی آلوده به این ویروس، لمس سطوح یا اشیا آلوده با نوروویروس و سپس تماس دست با دهان و تماس با فرد بیمار منتقل می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوروویروس قبل از پدیدار شدن علائم بیماری و تا دو هفته پس از بهبود یافتن فرد در مدفوع و استفراغ فرد مبتلا وجود دارد؛ لازم است دست‌ها را به ویژه پس از استفاده از سرویس بهداشتی بشویید. به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری قبل از خورد غذا یا اقدام به تهیه و آماده‌سازی غذا دست‌های خود را بشویید یا حتی ضدعفونی کنید.

کد خبر 580394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.