جشنواره «شهر پاک» برگزار می‌شود

سرپرست شهرداری آستارا گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته محیط‌زیست، جشنواره «شهر پاک» در طرح ساحلی سفیر امید این شهر برگزار می‌شود.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جشنواره «شهر پاک» هر ساله به همت شرکت امیران پاک ایرانیان و مشارکت شهرداری، با هدف تکریم مشترکان و دانش‌آموزان فعال در طرح تفکیک زباله از مبدا و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست برگزار می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این جشنواره به مدت دو سال متوقف شد.

وی افزود: با کاهش شیوع ویروس کرونا، جشنواره «شهر پاک» امسال به مناسبت هفته محیط‌زیست، روز جمعه_ بیستم خردادماه ساعت ۱۶:۳۰ با حضور هنرمندان مطرح کشور و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در طرح ساحلی سفیر امید آستارا برگزار می‌شود.

سرپرست شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: اجرای نمایش طنز و مسابقه بادبادک‌بازی، ساخت مجسمه شنی، نقاشی روی پارچه و اهدای جوایز نفیس به برگزیدگان از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

نوپور با بیان اینکه شهرداری کار تفکیک زباله از مبدا را از آذرماه ۱۳۹۴ با همکاری بخش خصوصی آغاز کرد، تصریح کرد: پیمانکار شش هزار و ۸۷۳ خانوار را در آستارا تحت پوشش قرار داده که حدود ۷۸ درصد است؛ یک هزار و ۹۴۰ خانوار نیز در این طرح با شهرداری همکاری نمی‌کنند.

وی گفت: طرح تفکیک زباله در آستارا تاکنون سه بار به صورت متوالی طی سال‌های ۱۳۹۵، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به عنوان طرح نمونه کاهش و تفکیک پسماند خشک از مبدا در استان گیلان انتخاب شده است.

به گزارش ایمنا، شهر مرزی بندر آستارا با ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 580375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.