۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل‌ کرده‌اند

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: تحقیقات نشان می‌دهد ۸۲ درصد مراجعان به کلانتری افرادی هستند که درس نخوانده، ترک تحصیل‌کرده‌اند و یا تحقیق دیگری که در یک دانشگاه علوم پزشکی انجام‌ شده حاکی از آن است که ۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل‌ کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا عبدی اظهار کرد: در مقاطع مختلف، جریان‌های اجتماعی، اندیشه‌ها، سیستم‌های مدیریتی، ساختار حکمرانی و ساختار اجرایی خود را به‌روزرسانی می‌کنند. جریان‌های آموزشی نیز خارج از این موضوع نیستند و با توجه به اقتضائات اجتماعی نظام‌های جدیدی برای کارهای خود می‌چینند تا بتوانند اهدافشان را محقق کنند.

وی افزود: به‌تبع آن شاید برای موضوعی در دهه ۶۰ و ۷۰ یک مدل و ۲۰ سال بعد مدل دیگری را ارائه دهیم. کار همان است، اما روند و نرم‌افزار اجرا تغییر می‌کند که یک زمان وابسته به رشد شناختی انسان‌ها و زمانی وابسته به اقتضائات اجتماعی است.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به تغییرات روزافزون جریان‌های نرم‌افزاری حوزه‌های مختلف حکمرانی به‌خصوص حکمرانی آموزشی به‌ویژه در ۵۰ سال اخیر، تصریح کرد: این تغییرات نرم‌افزاری ما را به‌جایی رسانده است که زمانی همه مدیریت‌های کشور حتی نظام آموزشی یک مدل بوروکراتیک و از بالا به پایین بود اما یک تحول نرم‌افزاری رخ داد و اکنون جریان غالب، جریانی است که با عنوان و ادبیات حلقه میانی از آن نام می‌بریم.

۸۲ درصد مراجعان به کلانتری یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند

وی بابیان اینکه حلقه میانی تعاریف مختلفی دارد اما از یک منظر، یک جریان مردمی است که بین حاکمیت و مردم قرار گرفته است، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۲ درصد مراجعان به کلانتری یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل‌کرده‌اند. یا تحقیق دیگری که در یک دانشگاه علوم پزشکی انجام شده حاکی از آن است که ۹۲ درصد محکومان یا درس نخوانده‌اند یا ترک تحصیل‌کرده‌اند. عددها بسیار عجیب و تکلیف ما بسیار سنگین است.

عبدی ادامه داد: هر حرکتی که در نهضت سوادآموزی انجام می‌دهیم، در این راستاست که جریان تربیتی کشور را به‌صورت نهادی و زیرساختی بسازیم. همین دو آمار کفایت می‌کند که مشخص کند کجا ایستاده‌ایم، فهم بحث حلقه‌های میانی و استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در نهضتی کردن جریان سوادآموزی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایمنا، نهضت سوادآموزی سازمانی است وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش که به‌منظور ریشه‌کن ساختن بی‌سوادی با توجه به ماده هشت انجام وظیفه می‌کند.

کد خبر 580293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.