محورهای فعالیت شورای ششم با دانش‌بنیان‌های مشهد چیست؟  

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه محورهای مختلفی می‌تواند بسترساز فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، گفت: این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک می‌تواند اجرایی شود.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به زیرساخت‌های شهر مشهد، اظهار کرد: مشهدالرضا (ع) جهان‌شهر برکت و کرامت، زیرساختی مانند کارخانه نوآوری را دارد و در این حوزه پیشگام سایر شهرهای کشور است، از این‌رو در حال حاضر با سیاست‌گذاری عالمانه باید نهایت بهره‌وری را از این سرمایه ارزنده شهری داشته باشیم که تاکنون آن گونه که باید صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های کارآمد و نوین که در تمام ارکان و بخش‌های مدیریتی و اجرایی، کلید رفع مشکلات و تحقق‌بخش سیاست‌های تبیینی است، تکیه به ظرفیت فناوری و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره حسب تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خواهد داشت و بهره‌گیری از علم روز و تکنولوژی را ضرورتی برای اداره بهتر شهر می‌داند.

وی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که از آنها حمایت می‌شود، برای حل مسائل و معضلات کلان‌شهری مانند مشهدالرضا (ع) نیازمند نقش‌آفرینی این عزیزان هستیم و بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

حسامی تصریح کرد: اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما نباید صرفاً به تلاش برای تداوم حیات شهر خلاصه شود، بلکه باید در جهت رشد، اعتلا و پیشرفت مضاعف آن گام برداریم تا دچار رکود و روزمرگی نشویم.

وی در خصوص محورهای فعالیت مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک، ارتقای بهره‌وری می‌تواند اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها و بدنه مدیریت‌های شهری با دایره وسیعی از وظایف، مسئولیت‌ها، خدمات و شبکه گسترده‌ای از مشکلات روبه‌رو هستند، گفت: این مجموعه وظیفه و رسالت خطیر و دشوار مدیریت شهر را برعهده دارد، حال به نسبتی که شهر وسعت بیشتری می‌گیرد و جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد، شرایط متفاوت‌تر و دشوارتر می‌شود.

وی گفت: باید توجه داشت که گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است که در وهله نخست، باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنها است.

حسامی خاطرنشان کرد: نظام مدیریتی کارآمد و اثربخش، باید نیازها و مطالبات مجموعه تحت مدیریتی خود را پس از احصا و شناسایی مستمر، به شکل روزآمد، مطابق با شرایط زمانی و بنا به اقتضائات حاکم پاسخگویی کند تا بتوان به درستی در مسیر نیل به اهداف و سیاست‌های تبیینی گام بردارد.

کد خبر 580289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.