راه‌اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری در راستای ایجاد شفافیت

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی که برای استفاده از سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری مشکل دارند و دنبال بهانه‌جویی هستند، به طور قطع منافع آنها به خطر افتاده است. امیدواریم با پوشش صددرصدی سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری شفافیت مد نظر تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز -هفدهم خردادماه- در شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: چندی پیش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اقدامی در راستای افتتاح سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری انجام دادند که اقدام بسیار خوب و بزرگی بود.

وی ادامه داد: برای انتخاب کارشناس رسمی دادگستری در تمام موضوعات شهرداری نظام و فرایند واحدی وجود نداشت و نبود این فرایند واحد سبب بروز رانت و امضاهای طلایی برای ارزش‌گذاری املاک شده بود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران افزود: با راه‌اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری در مسیر تعیین کارشناس رسمی دادگستری بر اساس انتخاب تصادفی عمل خواهد شد تا توزیع عادلانه کارشناسان اتفاق بیفتد و از امضای طلایی در انتخاب کارشناس و تعیین هدفمند کارشناس جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: باید از این اقدام شایسته معاونت مالی و سازمان املاک که در حوزه شفافیت و سلامت اداری انجام شده تقدیر کنیم و پیشنهاد می‌دهم، تمام حوزه‌های شهرداری در بهره‌گیری از کارشناس رسمی از سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری استفاده کنند و شهرداری تهران باید برنامه‌ریزی لازم برای پاسخگویی صددرصدی در خصوص سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری را داشته باشد.

صادقی خاطرنشان کرد: افرادی که برای استفاده از سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری مشکل دارند و دنبال بهانه‌ جویی هستند، به طور قطع منافع آنها به خطر افتاده است. امیدواریم با پوشش صددرصدی سامانه تعیین کارشناس رسمی دادگستری شفافیت مد نظر تحقق یابد.

وی با اشاره به حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری، گفت: تیم انقلابی و جهادی شهرداری خود را فدایی ملت می‌داند و تلاش می‌کند هیچ وقفه‌ای در خدمات‌دهی اتفاق نیفتد و در این راستا باید از تلاش شبانه‌روزی نیروهای انقلابی شهرداری به‌ویژه در سازمان فاوا تشکر کنیم، اما از موضوع نفوذ در بدنه شهرداری نباید غافل شویم. مدیریت جدید شهرداری هنوز از بعضی از افراد نفوذی و ناکارآمد در جایگاه‌های کارشناسی و مدیریت با رأفت و دلسوزی استفاده می‌کند که باید گفت در این مجال با ناکارآمدی‌های دیده شده این موضوع جایی ندارد.

صادقی تصریح کرد: موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد بازنگری در شیوه‌نامه‌ها و ملاحظات امنیتی و پدافند غیرعامل است، لذا باید این ضوابط و مقررات بازنگری شود.

کد خبر 580248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.