هنوز ارزی برای واردات آیفون تخصیص نیافته است

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به نوسانات بازار موبایل گفت: اگرچه ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون لغو شده اما هنوز ارزی برای واردات این کالا تخصیص نیافته است.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چنین تصمیماتی در حیطه وظایف وزارت صمت است و گویا دلیل اصلی در راستای کنترل خروج ارز از کشور بوده است. هرچند برای کالایی که گران‌تر خریده می‌شود گمرکی گران‌تری هم پرداخت می‌شود.

وی افزود: باوجود آن که این ممنوعیت لغو شده اما هنوز به دلیل تخصیص نیافتن ارز، واردات انجام نگرفته است و در همین مدت که از این تصمیم‌گیری می‌گذرد گوشی اپل به دلیل کمیابی افزایش قیمت پنج تا ۱۰ درصدی داشته است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان آن میزان از آیفون‌هایی که در بازار موجود است مربوط به ثبت سفارش‌ها قبلی است زیرا هر آنچه اخیراً ثبت شده است به دلیل فقدان تخصیص ارز، هنوز وارد نشده است.

میرشمشیری یادآور شد: چنین اتفاقاتی فقط باعث گرانی یک برند نمی‌شود بلکه گرانی و کمبود گوشی آیفون در بازار بر قیمت دیگر برندها و مدل‌های گوشی هم تأثیرگذار بوده است، جدای از آن که افزایش قیمت ارز نیز موجب نوسانات این بازار شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی، استقبال مردم نسبت به خرید گوشی‌های اپل تا چه میزان است؟ گفت: به دلیل حباب زیاد، قیمت این کالا به‌طور غیرمنطقی بالا رفته و از این‌رو استقبال نسبت به قبل، بسیار کمتر شده است.

کد خبر 580151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.