حادثه متروپل سخت‌تر از پلاسکو بود

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: حادثه متروپل از پلاسکو بسیار سنگین‌تر بود، زیرا ریزش پلاسکو پس از آتش‌سوزی قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم قنبری امروز _دوشنبه شانزدهم خردادماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: حادثه متروپل از پلاسکو بسیار سنگین‌تر بود، زیرا ریزش پلاسکو پس از آتش‌سوزی قابل پیش‌بینی بود، اما در متروپل سازه مخلوطی و اتصالات ناایمن باعث ریزش ناگهانی و سختی کار شد.

وی افزود: به دستور وزیر کشور ضلع شمالی ساختمان متروپل که سخت‌ترین نقطه ساختمان بود به سازمان آتش‌نشانی کلانشهر اهواز و آبادان محول شد و ما نیز تمام تلاش خود را بر این بخش متمرکز کردیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساختمان متروپل چهار دستگاه چیلر با وزن هفت تن که گاز آمونیاک داشت را آتش‌نشانان توانستند گاز آن را رها و با پشتیبانی پتروشیمی و آمسکو توانستند جرثقیل و چیلرها را پایین بیاورند این کار به به نوع خود بی‌نظیر بود.

وی تصریح کرد: به محض رخ دادن حادثه متروپل، حدود شصت نیروی آتش‌نشانی از اهواز را به محل اعزام کردیم همچنین به میزان بسیار زیاری تجهیزات حمل و خریداری کردیم و به اندازه ۱۰ ساختمان بلند مرتبه که منفجر شوند، ست امداد و نجات داشتیم.

قنبری ادامه داد: در عملیات متروپل ۱۳ خودرو با تجهیزات کامل آواربرداری توسط سازمان آتش‌نشانی اهواز به کار گرفته شد و بعد از ۱۳ روز کار شبانه‌روزی مأموریت نیروهای این سازمان در آبادان به پایان رسید.

وی در پایان ضمن تسلیت به مردم آبادان، گفت: کماکان آمادگی داریم هر موردی که در هر نقطه از استان رخ بدهد با جدیت تمام انجام دهیم و پای کار باشیم.

کد خبر 580120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.