مناطق "۳۰" در لوون ۲ برابر می‌شود

شهر لوون، طول جاده‌هایی با "محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت" را دو برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لوون به طور قابل توجهی طول منطقه "محدودیت سرعت ۳۰ کیلومتر" خود را با مشارکت همه شهرداری‌های فرعی افزایش خواهد داد. قرار است مساحت این مناطق با هدف بهبود ایمنی جاده‌ها و کیفیت زندگی ساکنان، دو برابر شود.

شورای شهر لوون، یک شهر بلژیکی با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر، تصمیم گرفته است که منطقه ۳۰ را با همکاری سایر شهرداری‌های شهر گسترش دهد. این تغییر باعث افزایش بیش از دو برابری طول جاده‌هایی می‌شود که می‌توان با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت در آن‌ها رانندگی کرد. طول فعلی این منطقه ۱۶۷ کیلومتر است که به ۳۷۰ کیلومتر خواهد رسید.

محمد ریدوانی، شهردار لوون، گسترش منطقه ۳۰ به سایر مناطق شهری را گامی مهم برای ارتقای ایمنی شهروندان اعلام کرد، چراکه نتایج محدودیت‌های سرعت، تاکنون تأثیر مثبت خود را بر کیفیت زندگی ساکنان ثابت کرده است.

مناطق "۳۰" در لوون ۲ برابر می‌شود

در بیانیه مطبوعاتی شهر لوون اشاره شده است که خطر مرگ عابران پیاده در سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت، پنج برابر کمتر از ۵۰ کیلومتر در ساعت است در حالی که خطر مرگ یا آسیب جدی برای رانندگان خودرو و مسافران نیز در سرعت ۳۰ کیلومتر، ۱۵ درصد است و در سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت، ۴۵ درصد است. سطح سر و صدا نیز در مناطق کم‌سرعت بسیار پایین گزارش شده است زیرا ازدحام زیادی در آن‌ها وجود ندارد.

مدیران شهری قصد دارند که تنها در نقاط امن و مناسب، مناطق سرعت ۵۰ یا کیلومتر در ساعت را داشته باشند و سعی بر این است که مناطق محدوده سرعت ۳۰، بیشتر در شهر وجود داشته باشد.

این تصمیم ناشی از نگرانی‌های ساکنان و کمیته‌های محلی برای تأمین امنیت است. بسیاری از خیابان‌ها در مجاورت مناطق مسکونی منطقه است که در آن‌ها کودکان بازی می‌کنند و عابران پیاده و دوچرخه‌سواران زیادی وجود دارد. مسئولان با استفاده از گسترش منطقه ۳۰ قصد دارند ترددهای پرخطر را در مناطق مسکونی کاهش دهند تا دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی جذاب‌تر شود.

مناطق "۳۰" در لوون ۲ برابر می‌شود

کد خبر 580108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.