رونمایی از سند توسعه محیط زیست مشهد برای اولین بار در کشور

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به رونمایی از سند توسعه محیط زیست این کلانشهر برای اولین بار در کشور، گفت: در سال جاری توسعه و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در بحث پایش و کنترل آلودگی‌ها به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی در مراسم رونمایی از سند توسعه محیط زیست کلان‌شهر مشهد با اشاره به شعار جهانی روز محیط زیست با عنوان "تنها یک زمین، تمرکز بر زندگی پایدار در توازن با طبیعت" اظهار کرد: از چندی قبل از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معاونت‌های خدمات شهری شهرداری‌ها به عنوان معاونت محیط زیست و خدمات شهری تغییر نام پیدا کرد که این موضوع محرکی برای توجه بیشتر به مقوله محیط زیست در کلان‌شهرها است.

وی افزود: با تلاش‌هایی که در مجموعه مدیریت شهری صورت گرفته است، هم‌اکنون در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، مشهد به الگویی برای سایر کلان‌شهرهای کشور تبدیل شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در سال جاری توسعه و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در بحث پایش و کنترل آلودگی‌ها به صورت ویژه در دستور کار این معاونت قرار دارد، موضوعی که شاید در ظاهر وظیفه دستگاه‌های دیگر وجود دارد، اما واقعیت امر این است که شهرداری به عنوان مدیریت شهری نیازمند جمع‌آوری و پایش این گونه از اطلاعات است زیرا در طرح‌های جامع و تفضیلی این اطلاعات می‌توانند اثر قابل توجهی در طراحی‌های مناسب شهری داشته باشند.

وی افزود: سند توسعه محیط زیست کلان‌شهر مشهد که امروز رونمایی شد، با همکاری ۱۹ دستگاه اجرایی و با محوریت شهرداری مشهد تهیه شده و می‌تواند نقشه راهی مناسب برای توسعه‌های آتی این کلان‌شهر در افق ۱۴۱۰ باشد.

نجفی در حاشیه مراسم تقدیر از پنج پاکبان، شش باغبان و دو شهروند نمونه مشهدی در زمینه توسعه محیط زیست افزود: در شهر مشهد حدود ۱۲ هزار نفر از خادمان محیط زیست در قالب پاکبان و باغبان مشغول فعالیت هستند که در واقع طلایه‌داران حفظ محیط زیست در کلان‌شهر مشهد محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آمارها حاکی از آن است که در دوماهه امسال نسبت به دوماهه مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش تولید زباله در شهر مشهد داشتیم که اگر این رشد ادامه پیدا کند موجب نگرانی خواهد بود، لذا از همه شهروندان تقاضا می‌شود به منظور کاهش حجم زباله‌های شهری همکاری لازم را با خادمان خود در مدیریت شهری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، همزمان با آغاز هفته محیط زیست و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، در حاشیه چهل‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، از سند توسعه محیط زیست کلان‌شهر مشهد که برای اولین بار در سطح کشور تهیه و تدوین شده است، رونمایی شد.

کد خبر 580065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.