کاهش آمار غرق‌شدگی منوط به فرهنگ‌سازی است

معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر گفت: آگاهی و توجه هرچه بیشتر شهروندان به تذکرها، بنرها و علائم هشدار دهنده نصب شده در پارک ساحلی زرین‌شهر و مناطق شنا ممنوع، موجب کاهش چشمگیر آمار غرق‌شدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا باقری در نشستی با مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه همه ساله با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان شاهد حضور گردشگران در زرین‌شهر هستیم، اظهار کرد: به دلیل جاری بودن رودخانه زاینده‌رود در شهرستان لنجان و همزمان با آغاز فصل گرما، میزبان حضور تعداد زیادی گردشگر در حاشیه رودخانه هستیم که این مکان را برای گذران اوقات فراغت انتخاب می‌کنند، اما بی توجهی به تابلوهای شنا ممنوع حوادث تلخی را در این ایام رقم می‌زند.

وی افزود: ساعت ۱۹ روز جمعه سیزدهم خردادماه گزارشی مبنی بر غرق شدن مردی ۴۰ ساله که برای گردش در پارک ساحلی شهر ورنامخواست حضور پیدا کرده بود به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. تیم امداد و نجات و غواصی سازمان آتش‌نشانی شهرداری زرین‌شهر در کم‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر و عملیات جست‌وجو را آغاز کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری زرین‌شهر با بیان اینکه پس از ساعت‌ها جست‌وجو در نهایت جسد متوفی در محدوده پارک ساحلی زرین‌شهر پیدا شد، خاطرنشان کرد: سردی و شدت جریان آب، وجود ریشه و شاخه درختان، نبود دید کافی و احتمال برخورد با اجسام سفت و نوک تیز، رودخانه زاینده‌رود را به محل نامناسبی برای شنا تبدیل کرده است. این موانع عملیات جست‌وجوی تیم غواصی را نیز بسیار دشوار می‌کند.

باقری ادامه داد: پس از تلاش شبانه‌روزی تیم‌های غواصی شهرداری‌های زرین‌شهر و ورنامخواست، صبح روز یکشنبه پانزدهم خردادماه جسد فرد حادثه دیده کشف شد که به دلیل شیرجه از ارتفاع زیاد و برخورد با سنگ‌های کف رودخانه از ناحیه دچار آسیب شده بود، پیدا شد.

وی گفت: آگاهی و توجه هرچه بیشتر شهروندان به تذکرها، بنرها و علائم هشدار دهنده نصب شده در پارک ساحلی زرین‌شهر و مناطق شنا ممنوع، موجب کاهش چشمگیر آمار حوادث دلخراش و جبران‌ناپذیر می‌شود. از شهروندان درخواست داریم از ورود به حریم رودخانه به شدت خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

کد خبر 580064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.