بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان معرفی شد

AirHelp، یک شرکت مدیریت خسارت آلمانی متخصص در سنجش خطوط هوایی، اخیراً رتبه‌بندی فرودگاه‌های جهان را به‌روز کرده است که نتایج آن نشان می‌دهد فرودگاه لیسبون، بدترین و فرودگاه حَمَد قطر بهترین فرودگاه جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدترین فرودگاه جهان از میان ۱۳۲ شهر میزبان، فرودگاه لیسبون معرفی شده است. اگرچه این فرودگاه شانزدهمین فرودگاه شلوغ قاره اروپا است که قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا به بیش از ۳۱ میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کرد، اما شکایات زیادی از مسافران دریافت کرده است. رایج‌ترین انتقادات به صف‌های طولانی کنترل پاسپورت گزارش شده است که ممکن است تا شش ساعت طول بکشد.

فرودگاه لیسبون امتیاز کلی ۵.۷۶ از ۱۰ را دریافت کرد که به عنوان یک نمره کاملاً متوسط محسوب می‌شود. مقیاس ۱۰ امتیازی بر اساس سه معیار است: وقت‌شناسی خروج و ورود (که ۶۰ درصد امتیاز کل را شامل می‌شود)، کیفیت خدمات و تمیزی (۲۰ درصد امتیاز) و در دسترس بودن و کیفیت غذا و مغازه‌ها (۲۰ درصد از امتیازها).

فرودگاه آیندهوون، دومین فرودگاه بزرگ هلند با امتیاز ۵.۹۲ نیز به دلیل کارکنان بی‌ادب و کمبود صندلی، یکی دیگر از فرودگاه‌های بد جهان گزارش شد.

فرودگاه بین‌المللی هنری کواندا بخارست، شلوغ‌ترین فرودگاه رومانی، با امتیاز ۶.۰۳ و شکایات مرتبط با بی‌ادبی و بی‌احترامی کارکنان، چهارمین فرودگاه بد جهان معرفی شد.

بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان معرفی شد

فرودگاه بین‌المللی مالت با امتیاز ۶.۰۵ و گزارش مشکل کمبود فضا و صندلی برای مسافران منتظر برای پرواز، به عنوان پنجمین فرودگاه بد اروپا انتخاب شد.

فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه شلوغ فرانسه، با امتیاز ۶.۳۷ به دلیل بستن زودهنگام فروشگاه‌ها نتوانسته رضایت مسافران را جلب کند.

فرودگاه پورتو پرتغال با امتیاز ۶.۴۶ با وجود صف‌های طولانی انتظار و غذاهای بی کیفیت نیز نتوانست جایگاه خوبی را به دست بیاورد.

بهترین فرودگاه جهان در این گزارش، فرودگاه بین‌المللی حَمَد قطر با امتیاز ۸.۳۹ معرفی شد. بهترین فرودگاه اتحادیه اروپا نیز فرودگاه آتن اعلام شد که به عنوان سومین فرودگاه برتر جهان نیز شناخته می‌شود.

بهترین و بدترین فرودگاه‌های جهان معرفی شد

کد خبر 580039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.