خودتحریمی گریبانگیر صنعت طلا/ حضور زنجیره صنعت طلا در نمایشگاه اصفهان

مجری برگزارکننده نمایشگاه طلا اصفهان با بیان اینکه در صنعت طلا و جواهر با خود تحریمی مواجه هستیم، گفت: برخی قوانین گمرکی کاملاً مانع ورود مصنوعات طلا به کشور و استان است. نمایشگاه طلا اصفهان محلی برای نمایش گالری‌دارها خرید و فروش نیست و همه زنجیره صنعت طلا در آن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیدمعلمی، امروز _ دوشنبه، شانزدهم خردادماه ۱۴۰۱_ در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته استان اصفهان، اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی طلا و جواهر استان اصفهان از تاریخ هجدهم تا بیست‌ویکم خردادماه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ برگزار خواهد شد که ۱۲۰ شرکت و مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، شیراز، مشهد و یزد در آن حضور خواهند داشت.

وی افزود: ۶۰ درصد غرفه‌ها ابزارآلات و ماشین‌آلات طلاسازی و ۴۰ درصد از غرفه‌ها شامل مصنوعات طلا، گوهرسنگ‌ها و خدمات وابسته است.

تولید ۹۰ درصد طلای داخلی در اصفهان

مجری برگزارکننده نمایشگاه طلا اصفهان گفت: اصفهان پایتخت صنعت طلای منطقه است که ۷۰ درصد تولیدکنندگان ماشین‌آلات و صنایع طلا در این استان حضور داشته که ۹۰ درصد تولیدات داخلی را پوشش می‌دهند و حتی در شرایط سخت تحریمی به کشورهای همسایه نیز صادرات دارند.

سیدمعلمی اضافه کرد: امسال مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه طلا حضور خواهند یافت. البته به دلیل تحریم صنعت طلای ایران، موانعی وجود داشت و کشورهایی همچون ایتالیا، چین، ژاپن، ترکیه و عراق در نمایشگاه حضور نیافتند و فقط پنج شرکت از ترکیه با همراهی شرکای ایرانی به عنوان مشارکت‌کننده در نمایشگاه حضور مستقیم دارند. همچنین بازدیدکنندگانی از کشورهای هند، ترکیه، عراق، امارات و افغانستان و هیئتی ۲۰ نفره از ترکیه از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

سنگ‌اندازی سایر شهرها در برگزاری نمایشگاه طلا اصفهان

وی در ادامه گفت: امسال این نمایشگاه در حدود ۶,۵۰۰ متر فضا در قالب غرفه در اختیار داشته که در تاریخ برگزاری این نمایشگاه در اصفهان بی سابقه بوده است. در سال‌های گذشته ناهماهنگی‌هایی منجر به ضعف نمایشگاه طلا اصفهان شد و درپی آن نمایشگاه طلا شهرهایی همچون شیراز، مشهد و تهران قدرت گرفتند. امسال هم سنگ‌اندازی‌هایی از سایر شهرها انجام شد تا نمایشگاه طلا اصفهان به خوبی برگزار نشود.

مجری برگزارکننده نمایشگاه طلا اصفهان خاطرنشان کرد: آینده نمایشگاه طلا اصفهان یکی از برترین نمایشگاه‌های طلای منطقه خواهد بود. نمایشگاه اصفهان در سال جاری و سال‌های آینده می‌تواند برترین نمایشگاه کشور و یکی از نمایشگاه‌های برتر منطقه در سطح بین‌المللی باشد.

حضور «بار اولی‌ها» در پانزدهمین نمایشگاه طلا اصفهان

سیدمعلمی اضافه کرد: طراحان و تولیدکنندگان طلا که برای اولین بار وارد این حوزه شده‌اند در یک پاویون ویژه با فضایی بالغ بر ۹۰۰ متر، در نمایشگاه حضور خواهند یافت تا هنر خود را به فعالان و تجار نشان دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: اصفهان قطب ماشین‌سازی طلا آسیا است. نوابغی در شهر اصفهان حضور دارند که ایتالیایی‌ها به دنبال تولیدات آنها هستند. به‌روزترین تجهیزات و ماشین‌آلات ساخت طلا در اصفهان تولید می‌شود. اگر مشکل تحریم‌ها رفع شود، قطعاً ایران بازار طلای آسیا را در اختیار خواهد داشت.

خودتحریمی گریبانگیر صنعت طلا و جواهر

مجری برگزارکننده نمایشگاه طلا اصفهان گفت: در صنعت طلا و جواهر با خود تحریمی مواجه هستیم. برخی قوانین گمرکی کاملاً مانع ورود مصنوعات طلا به کشور و استان است که منجر شده با سلیقه جهانی آشنا نباشیم. هدف از برگزاری نمایشگاه طلا اصفهان فراهم‌آوری محلی برای نمایش گالری‌دارها خرید و فروش نیست بلکه به دنبال رونق‌آفرینی برای همه چرخه این صنعت هستیم.

سیدمعلمی با بیان اینکه نمایشگاه طلا اصفهان آنقدر جذابیت دارد که خارجی‌ها خودشان برای حضور در این نمایشگاه داوطلب می‌شوند، اضافه کرد: سه طرح نیم‌ست جواهرات با نام اشک زاینده‌رود در نمایشگاه رونمایی خواهد شد که خشکی زاینده‌رود را به تصویر کشیده است.

به گزارش ایمنا، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته استان اصفهان از هجدهم تا بیست‌ویکم خردادماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، واقع در کمربندی شرق اصفهان، روبه‌روی منطقه روشن دشت برگزار خواهد شد.

کد خبر 580035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.