از بین بردن بوی بد یخچال + روش، راهکارها و نکات مهم تمیز کردن و رفع بو انواع فریزر

تمیز کردن محیط یخچال و از بین بردن بوی نامطبوع آن از موارد مهم در داشتن آشپزخانه مرتب است. بوی بد یخچال به علت وجود مواد غذایی مختلف ایجاد میشود و اگر این بو به خوبی از بین نرود باعث خراب شدن و بو گرفتن سایر مواد غذایی نیز میشود.

به گزارش ایمنا، یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌های خانه دار تمیز کردن یخچال و بر طرف کردن بوی آن است. تمیز کردن مرتب یخچال، به برطرف شدن بوی ناخوشایند آن کمک می‌کند و همچنن روش‌های مختلفی برای از بین بردن این بوی نامطبوع وجود دارد که در هر کدام از آنها می‌توان از مواد مختلفی از جمله ترکیبات طبیعی و خانگی استفاده کرد. در این مطلب بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن بو و تمیز کردن یخچال آورده شده است.

علت بوی بد یخچال

بوی نامطبوع یخچال ممکن است به علت وجود مواد غذایی، سبزیجات و میوه‌هایی که درون یخچال قرار دارند ایجاد شود. همچنین نگهداری برخی از مواد غذایی مانند گوشت، ماهی یا مرغ به مدت چند روز باعث بو گرفتن یخچال و سایر مواد غذایی موجود در آن می‌شود.

رفع بوی بد یخچال با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد معجزه‌آسا برای از بین بردن بوهای نامطبوع است. برای استفاده از جوش شیرین بهتر است ابتدا یخچال را از برق بکشید و کلیه مواد غذایی را از آن خارج کنید. سپس مقداری جوش شیرین در یخچال بگذارید و اجازه دهید درب یخچال ۵ الی ۶ ساعت بسته بماند. با قرار دادن جوش شیرین درون یخچال همه ذرات بوی موجود در فضای یخچال به راحتی جذب جوش شیرین می‌شوند و از بین می‌روند. همچنین می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در یخچال همیشه مقداری جوش شیرین درون آن نگهداری کنید.

از بین بردن بوی پیاز و سیر از یخچال

یک عدد پرتقال یا لیمو را قاچ کرده و آن را درون یخچال قرار دهید، پس از گذشت چند ساعت بوی ناخوشایند پیاز از بین می‌رود. می‌توانید چند دانه میخک نیز به همراه پرتقال درون یخچال قرار دهید تا بوی بد آن سریع‌تر برطرف شود.

از بین بردن بوی بد یخچال + روش، راهکارها و نکات مهم تمیز کردن و رفع بو انواع فریزر

از بین بردن بوی بد یخچال با قهوه

قهوه تازه علاوه بر اینکه بوی بد یخچال و فریزر را از بین می‌برد به خوشبو شدن آن نیز کمک می‌کند. بنابراین اگر بوی قهوه را دوست دارید می‌توانید از این ماده برای خوشبو کردن یخچال و فریزر استفاده کنید. قهوه تازه را داخل یک ظرف تمیز و خشک بریزید و آن را درون یخچال قرار دهید و بگذارید ۲ الی ۳ روز در یخچال بماند. بعد از گذشت این مدت می‌بینید که بوی نامطبوع یخچال برطرف شده است. برای کارایی بیشتر می‌توانید جوش شیرین و قهوه را با یکدیگر مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید تا تاثیر آن دو برابر شده و بوی یخچال زودتر از بین برود.

رفع بوی بد یخچال با نوشابه

نوشابه یکی از موادی است که می‌توان از آن برای برطرف کردن بوی بد یخچال استفاده کرد زیرا نوشابه می‌تواند همه بوهای یخچال را به خود جذب کند. برای این کار مقداری نوشابه گازدار را در یک ظرف بدون در بریزید و آن را در یخچال قرار دهید. پس از گذشت چند ساعت بوی بد یخچال از بین می‌رود. با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری وانیل به نوشابه بوهای تندتر زودتر رفع شده و باعث خوشبو شدن یخچال می‌شود.

از بین بردن بوی یخچال با زغال

یکی از روش‌های موثر در برطرف کردن بوی‌های نامطبوع یخچال و فریزر استفاده از زغال است. ابتدا دمای یخچال را به حداقل برسانید و یک ظرف کوچک بدون در که حاوی پودر زغال است را داخل یخچال بگذارید. پس از گذشت سه الی چهار روز بوهای بد یخچال به کلی برطرف می‌شود. در این روش نیازی به خاموش کردن یخچال نیست و می‌توانید مواد غذایی را نیز در یخچال نگهداری کنید. پس از هر بار مصرف پودر زغال می‌توانید آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر بگذارید تا زغال دوباره خاصیت خود را بازیابی کند و بتوانید مجدداً از آن به عنوان بوگیر استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال + روش، راهکارها و نکات مهم تمیز کردن و رفع بو انواع فریزر

از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال

ابتدا گوشت فاسد شده را از یخچال خارج کرده، یخچال را خاموش کنید. مقداری جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و درون یخچال قرار دهید سپس درب یخچال را بسته و بگذارید جوش شیرین ۶ ساعت در یخچال بماند. با این کار به راحتی می‌توانید بوی گوشت را از بین ببرید. همچنین می‌توانید از مواد دیگری مثل سرکه، جو پرک، میخک، لیمو و یا اسانس وانیل نیز به همین صورت استفاده کنید.

نکات مهم برای جلوگیری و از بین بردن بوی نامطبوع یخچال

  • تمیز کردن مرتب قفسه‌ها و فضای داخلی یخچال از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند.
  • بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن مواد غذایی و ایجاد بو در یخچال، مواد غذایی را در ظروف در بسته بریزید و درون یخچال نگهداری کنید.
  • مواد غذایی درون یخچال را مرتب بررسی کنید و موادی که در حال خراب شدن است دور بریزید.
  • اگر مواد غذایی درون یخچال ریخت فوراً آن را با پارچه یا با استفاده از محلول سرکه تمیز کنید.
  • برای فریزر نیز می‌توان از همین نکات استفاده کرد.
کد خبر 579945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.