۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
علائم بیماری آلزایمر چیست؟

فرد مبتلا به آلزایمر مکالمات یا رویدادهای اخیر را فراموش می‌کند، وسایل را در مکان اشتباه قرار می‌دهد، نام مکان‌ها و اشیا را فراموش می‌کند و در انتخاب کلمات برای صحبت کردن دچار مشکل می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زوال عقلی انواع مختلفی دارد که بیماری آلزایمر یکی از رایج‌ترین آن‌ها است. آلزایمر یک اختلال عصبی پیش‌رونده است که باعث کوچک شدن و مرگ سلول‌های مغز می‌شود. این بیماری در مراحل اولیه علائم خاصی دارد؛ البته گاهی اوقات تشخیص آن دشوار است. علائم بیماری آلزایمر طی چندین سال به کندی پیشرفت می‌کند و افراد مبتلا به این بیماری علائم متفاوتی را تجربه می‌کنند.

علائم اولیه بیماری آلزایمر چیست؟

مشکلات حافظه معمولاً یکی از نخستین نشانه‌های اختلال شناختی مرتبط با بیماری آلزایمر است. فرد مبتلا به آلزایمر مکالمات یا رویدادهای اخیر را فراموش می‌کند، وسایل را در مکان اشتباه قرار می‌دهد، نام مکان‌ها و اشیا را فراموش می‌کند، در انتخاب کلمات برای صحبت کردن دچار مشکل می‌شود و سوالات تکراری می‌پرسد. افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است متوجه تاریخ و گذر زمان نشوند یا هنگام رانندگی دچار مشکل شوند.

افراد مبتلا به آلزایمر دچار چه مشکلاتی می‌شوند؟

افراد مبتلا به آلزایمر نمی‌توانند به راحتی با دیگران مکالمه داشته باشند، آن‌ها ممکن است صحبت خود را وسط مکالمه متوقف کنند و نتوانند آن را ادامه دهند. افراد مبتلا به آلزایمر نمی‌توانند در شرایط حساس و بحرانی به درستی تصمیم بگیرند، آن‌ها ممکن است اشیا را در مکان اشتباه قرار دهند و نتوانند آن‌ها را به درستی پیدا کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آلزایمر دچار تغییرات خلقی و شخصیتی می‌شوند و افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌کنند.

چگونه می‌توان خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش داد؟

با وجود اینکه افزایش سن بزرگترین عامل خطر بروز زوال عقل است، ورزش کردن و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم به بهبود عملکرد ذهن کمک زیادی می‌کند. پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و متعادل علاوه بر اینکه خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد احتمال بروز بیماری‌های دیگر مانند سرطان، دیابت نوع دوم، چاقی، سکته مغزی یا بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سیگار کشیدن نیز خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را افزایش می‌دهد؛ بنابراین توصیه شده است که افراد سیگار کشیدن را ترک کنند.

کد خبر 579918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.