وزیر فرهنگ: حجت الاسلام دعایی چهره متخلق و برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ابراز تاسف و تالم از درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی، یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، نوشت: او چهره متخلق و  برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود که فقدانش تاسف برانگیز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه _پانزدهم خرداد_ با ابراز تأسف و تالم از خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی، در پیامی درگذشت این روحانی وارسته را تسلیت گفت که متن آن به شرح زیر است:

"انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته، و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی موجب تأسف و تالم عمیق گردید.

آن مرحوم که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی، در همراهی و همگامی با مقتدای خویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، با ساده‌زیستی و مردم‌مداری، یادگار ارزشمند روزهای سخت مبارزه ملت بزرگ ایران علیه رژیم سلطنتی پهلوی بود و سرانجام در سالروز قیام سرنوشت ساز و نهضت آفرین ملت ایران در ۱۵ خرداد، چشم از این دنیای فانی فرو بست و به امام شهیدان پیوست.

آقای دعایی با بیش از چهار دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات، و حضور شش دوره‌ای در مجلس شورای اسلامی، یک چهره متخلق و برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود که فقدانش تأسف برانگیز است.

اینجانب فقدان این انسان والارتبه و سلیم‌النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی ارجمند فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران مؤسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت می گویم.

از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم."

کد خبر 579892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.