۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
مورینیو در نزدیکی پاری سن ژرمن

سرمربی نیس گزینه مورد علاقه فرانسوی‌ها برای جانشینی پوچ است، اما گزارش‌های غافلگیرکننده‌ای حاکی از نزدیک شدن مورینیو به نیمکت پی اس جی به گوش می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از یورواسپورت، پاری سن ژرمن در حال بررسی یک حرکت شوکه کننده برای انتخاب ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی جدید خود است. گفته می‌شود که قهرمان لیگ ۱ فرانسه در آستانه اخراج مائوریسیو پوچتینو قرار دارد و حذف ناامیدکننده غول‌های فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید، کار پوچتینو در پی اس جی را به ایستگاه پایانی رساند.

اگرچه پوچتینو تا پایان فصل آینده با پاری سن ژرمن قرارداد دارد، اما پی اس جی در روزهای آینده او را اخراج خواهد کرد. کریستوف گالتیه، سرمربی نیس، گزینه مورد علاقه فرانسوی‌ها برای جانشینی پوچ است، اما گزارش‌های غافلگیرکننده‌ای به گوش می‌رسد که حاکی از نزدیک شدن مورینیو به نیمکت پی اس جی است.

مورینیو در گذشته با پاری سن ژرمن در ارتباط بوده است، اما آمدن لوئیس کامپوس باعث شده تا راه برای وی هموارتر شود و احتمالات برای پیوستن این مربی پرتغالی به باشگاه فرانسوی افزایش یابد. مربی ۵۹ ساله تیم رم اولین قهرمانی رم در لیگ کنفرانس اروپا را در این فصل به دست آورد. او طلسم سال‌ها ناکامی باشگاه‌های ایتالیایی در قهرمانی جام‌های اروپایی را نیز شکست.

این پنجمین اروپایی مورینیو و اولین قهرمانیش از سال ۲۰۱۷ بود، زمانی که با پیروزی دو بر صفر منچستریونایتد مقابل آژاکس، لیگ اروپا را به نام خود زد. با این حال مورینیو شهرت خود را مدیون قهرمانی خود با باشگاه پورتو در لیگ قهرمانان اروپا است. او در سال ۲۰۰۴ توانست تیم پرتغالی را به جایگاهی باورنکردنی برساند و این اتفاق شاهکار را شش سال بعد با اینتر میلان نیز تجربه کرد.

جولیو مارتینا روزنامه نگار ایتالیایی به یورو اسپورت گفته است که اگر پی اس جی مورینیو را بخواهد، معامله به سرعت انجام خواهد شد. با این وجود تا این لحظه هیچ گزارشی در مورد اقدام پاریسی‌ها برای به خدمت گرفتن مورینیو وجود ندارد.

مورینیو در طی هفته‌های اخیر تاکید کرده است که از حضورش در باشگاه رم راضی است و می‌خواهد به کار خود ادامه دهد. اما باید یک نکته مهم در خصوص این مربی و باشگاه کنونی‌اش را در نظر گرفت. بدون شک آ اس رم راه طولانی و سختی در پیش دارد تا بتواند به سطح باشگاه‌هایی همچون یوونتوس، میلان و اینتر برسد. در عین حال که رقیبان سخت‌تری همچون ناپولی، لاتزیو و آتالانتا نیز در ایتالیا حاضر هستند. انتقال مورینیو به پاریس می‌تواند سکوی پرتابی برای او باشد تا یک بار دیگر در سطح اول فوتبال اروپا، با بازیکنانی شاخص توانایی‌های خودش را اثبات کند.

گزینه مورد علاقه فعلی باشگاه پی اس جی کریستوف گالتیه، سرمربی نیس است. پاری سن ژرمن و لوئیز کامپوس این مربی را در اولویت خود قرار داده‌اند و هیچکس در فرانسه درباره ژوزه مورینیو صحبت نمی‌کند. سایر نام‌های مورد بررسی نیز سرخیو کونسیسائو و مارسلو گالاردو از ریورپلاته هستند. اگرچه گالتیه در خارج از فرانسه چندان شناخته شده نیست، اما سه بار به عنوان بهترین مربی لیگ ۱ انتخاب شده است.

کد خبر 579865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.