گرد و خاک در نوار مرکزی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت آب و هوای شهرهای کشور از بروز گرد و خاک طی سه روز آینده در نقاط مرکزی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز _ یکشنبه پانزدهم خردادماه_ در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه زاگرس و ارتفاعات دامنه‌های البرز مرکزی، افزایش ابر، رگبار باران، ‌گاهی رعد و برق و ورش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ خردادماه) علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه‌های البرز استان‌های گیلان، مازندران، ‌ گلستان و برخی نقاط مرکز و چهارشنبه در برخی نقاط شمال شرق و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: طی سه روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد که در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین در این مدت برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دمای هوا از سه‌شنبه _هفدهم خردادماه_ در گیلان و از چهارشنبه _هجدهم خردادماه_ در اردبیل، مازندران و گلستان به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اظهارکرد: آسمان تهران فردا _دوشنبه شانزدهم خردادماه_ کمی تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار باران و گردو خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد و طی سه‌شنبه _هفدهم خردادماه_ نیمه ابری و گاهی ابری با احتمال وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان، اظهار کرد: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ خرداد ماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای هفت درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان‌ کشور است.

منبع: ایسنا

کد خبر 579828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.