لزوم توسعه زیرساخت‌ها با بهره‌مندی از دانش‌بنیان‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان‌ بهره‌ بگیریم، باید زیرساخت‌های ایجاد آن را فراهم کنیم؛ جوانان فعالی در حوزه دانش‌بنیان در شهر مشهد داریم، اما از بسترهای حداقلی برای فعالیت برخوردار نیستند.

مجید دبیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم، باید زیرساخت‌های ایجاد آن را فراهم کنیم، جوانان فعالی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر مشهد داریم، اما از بسترهای حداقلی برای فعالیت برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه به واسطه تأسیس مراکز نوآوری جدید می‌توانیم ظرفیت و زیرساخت‌ها را در اختیار این گروه‌های فعال و پویا قرار دهیم، ادامه داد: اینکه بخواهیم مکانی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم و در ازای آن اجاره دریافت کنیم، اقدام نادرستی است؛ حداقل تعامل لازم این است که شبکه مسائل مدیریت شهری را شناسایی و در راستای رفع معضلات و بهبود امور اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: مجموعه اقدامات مهمی که در کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد رقم خورده است؛ در حوزه سرمایه‌گذاری‌های نوین به شهرداری تکلیف کرده‌ایم که لایحه‌ای برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان ارائه کند تا بتوان اقدام متفاوتی نسبت به آنچه در گذشته انجام شده است، برای حوزه اقتصادی مدیریت شهری شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه می‌توانیم با شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور پروژه مشارکتی تعریف کنیم، گفت: به دنبال تأسیس شرکت توسط شهرداری و نیز سهام‌داری در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا بتوانیم با حمایت و همراهی شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ‌ها اقدامات مثمر ثمری را برای شهروندان و شهر فراهم کنیم.

دبیریان خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم و بر این باور هستیم که شهرداری باید به این حوزه ورود کند؛ چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه توانمندی‌های بسیاری دارند.

وی در خصوص توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: از موضوعاتی که در دستور کار کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان و کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها قرار دارد، توسعه زیرساخت شرکت‌های دانش‌بنیان است که توافقات پیرامون آن با شهردار مشهد نیز انجام شده است.

کد خبر 579813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.