فاصله گرفتن از مسیر امام(ره) جامعه را متضرر خواهد کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مسئولان مسیر امام خمینی (ره) را به درستی طی کنند به نتیجه می‌رسند، گفت:  هرجا از مسیر حضرت امام در گفتار، رفتار و عملکرد فاصله گرفتیم ضرر کردیم.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حضرت امام (ره) اظهار کرد: ویژگی شخصیت امام در کلمه ولایتی بود که در وجود ایشان آنچنان عمیق بود که ایشان را در مراتب بالای ولایت چه در عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت چه در عبودیت و بندگی خدا و چه در جلوه‌های مختلف ولایت الهی که جلوه قالب آن ولایت فقیه بود، جلو برده بود.

وی ادامه داد: امام راحل توانست ولایت و عرفانیت را ابتدا در نوشته‌های خود تئوریزه کند، سپس در وجود خود تحقق دهد و در جامعه به عینیت رساند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم در راهبردهای سیاسی حضرت امام تصریح کرد: نظام سیاسی که امام (ره) تعریف کردند همان ولایت به معنای نزدیکی، محبت، دوستی و ارتباط وسیع بین امت و امامت است یعنی در واقع نوع نگاه مردمی که امام داشتند به قالب حکومتی برمی‌گشت.

وی اضافه کرد: در واقع بین ولی و مردم اتصالی وجود دارد که با قوت مشکلات مردم را برطرف می‌کند و این موضوع از ابتدا در تفکر سیاسی امام نقش جدی داشت. ایشان به خوبی مردم را می‌شناختند و شناختی که ایشان از ملت و مردم ایران داشتند متفاوت از همه تحلیل‌های مبتنی بر آمار و اطلاعات به دست آمده از جامعه بود.

بانکی‌پور خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) عمق وجود مردم را به خوبی دریافت کرده بودند و مردم هم ایشان را به خوبی می‌شناختند یعنی شناخت دوطرفه بین امت و امامت تحقق پیدا کرده بود. هم ایشان به مردم و هم مردم به ایشان اعتماد داشتند. اوج اعتماد، دوستی، محبت و معرفت در عملکرد سیاسی امام راحل به خوبی نمایان است.

وی در پاسخ به این سوال که ارگان‌ها و مسئولان تا چه میزان باید به وصایای امام رجوع کنند؟ یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها اشاره کردند که رهنمودها و مکتب امام (ره) همان صراط مستقیمی است که اگر از آن منحرف شویم قطعاً ضربه جدی به نظام می‌خورد از این رو مکتبی که حضرت امام (ره) ارائه دادند هم ابعاد فردی و هم اجتماعی مسئولان را در بر می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امام (ره) ساده‌زیستی، عبودیت و بندگی، توکل به خدا، دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی داشتند و اینکه مسئولان خود را نوکر و خدمتگزار ملت می‌دانند اصولی وجود داشت که در مکتب امام خمینی (ره) بیان می‌شد و ایشان در این مسیر حرکت می‌کردند.

به گفته وی، اگر مسئولان این مسیر را به درستی طی کنند به نتیجه می‌رسند و هر جا از مسیر حضرت امام (ره) در گفتار، رفتار و عملکردمان فاصله گرفتیم، ضرر کردیم.

کد خبر 579764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.