زلزله ۴.۲ ریشتری بدون خسارت در گلستان/آماده‌باش تیم‌های عملیاتی

با وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری در غرب استان گلستان، تیم‌های ارزیاب خسارت به کانون وقوع زلزله اعزام شدند و پایگاه‌های امداد و نجات در حالت آماده‌باش قرار دارند.

به گزارش ایمنا، زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ در مقیاس ریشتر در چهار کیلومتری «نوکنده» شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان، ۶ کیلومتری شهر بندر گز و ۱۲ کیلومتری شهرستان گلوگاه استان مازندران در عمق هشت کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست؛ این زمین لرزه در نقاطی از استان مازندران نیز احساس شد و مرکز لرزه نگاری کشور ساعت دقیق وقوع آن را شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ و ۱۷ دقیقه و ۱۵ ثانیه اعلام کرد.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، فرماندار شهرستان بندر گز از اعزام تیم‌های ارزیاب خسارت به کانون وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری غرب گلستان در شهر نوکنده این شهرستان خبر داد.

صابر حسن پور گفت: تاکنون گزارشی از خسارت‌ها و تلفات احتمالی دریافت نشده است.

اعزام تیم ارزیاب در پی زلزله ۴.۲ ریشتری در بندر گز استان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز اظهار کرد: بلافاصله دو تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر به نقاط مختلف اعزام شدند که خوشبختانه گزارشی از تلفات جانی و مالی گزارش نشد.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش کامل هستند.

قاسم قریب‌آبادی تصریح کرد: بلافاصله با پیگیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان دو تیم امداد و نجات از هلال احمر بندر گز برای ارائه خدمات اضطراری و ارزیابی محل زلزله اعزام شدند، خوشبختانه خسارتی اعلام نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به وقوع حوادث متعدد کوهستانی و ترافیکی در سطح استان تاکید شد تمام پایگاه‌های امداد و نجات و شعب در آماده‌باش کامل باشند.

منبع: مهر
کد خبر 579753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.