هشدار درباره سرایت آبله میمون در آمریکا

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا با اعلام ابتلای ۲۰ نفر به آبله میمون در ۱۱ ایالت این کشور درباره احتمال سرایت فرد به فرد این بیماری ویروسی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا هشدار داد که احتمالاً بیماری آبله میمون در این کشور به صورت فرد به فرد و محلی در حال گسترش است.

بر اساس اعلام این مرکز، برخی از موارد ابتلاء به آبله میمون در آمریکا با سفرهای اخیر افراد به کشورهایی که ویروس در آن شناسایی شده و در حال گسترش بوده، مرتبط نیست و این نشان می‌دهد آبله میمون به صورت محلی در آمریکا در حال گسترش است.

جنیفر مک کیستون _یک مقام در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احتمال دارد این بیماری به صورت محلی در حال گسترش باشد و به همین دلیل می‌خواهیم نظارت‌های خود را افزایش دهیم.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا تا روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه حدود ۲۰ مورد ابتلاء به آبله میمون را در یازده ایالت این کشور تأیید کرد؛ در سطح جهان نیز بیش از ۷۰۰ مورد ابتلاء به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش ایمنا، آبله میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است با این حال طی سال‌های اخیر به ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است.

در میان انسان‌ها، نخستین مورد ابتلاء به آبله میمون در سال ۱۹۷۰ گزارش شد. در سال ۲۰۰۳ نیز مقام‌های بهداشتی آمریکا یک مورد از ابتلاء به این ویروس را در این کشور گزارش کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 579752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.