اطلس سرمایه‌گذاری گلشهر در دست تهیه است

شهردار گلشهر گفت: شهرداری در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری شهر، پروژه احداث مجموعه تفریحی گردشگری به مساحت دو هزار متر مربع در مجاورت حمام قدیمی و قلعه تاریخی را پیشنهاد داده است.

مصطفی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اطلس سرمایه‌گذاری گلشهر با هدف تعریف پروژه‌های مختلف در دست تهیه است، یکی از این پروژه‌ها ساماندهی اماکن تاریخی گلشهر با مشارکت بخش خصوصی است تا ضمن حفظ آثار، بهره‌برداری گردشگری داشته باشیم.

وی افزود: شهرداری به منظور حفظ حمام قدیمی محله وداغ که در جوار قلعه تاریخی شهر قرار دارد، فرآیند بازسازی و نوسازی را با مشارکت بخش خصوصی آغاز کرده است. این حمام تاریخی با کاربری سفره‌خانه سنتی و با نظارت میراث فرهنگی مرمت می‌شود.

شهردار گلشهر با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف تهیه اطلس سرمایه‌گذاری، شناسایی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهر است، خاطرنشان کرد: پروژه احداث مجموعه تفریحی گردشگری به مساحت دو هزار متر مربع در مجاورت حمام قدیمی، قلعه تاریخی و محوطه پارک پیشنهاد شده و یکی از اهداف تهیه طرح مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری است.

محمودی تصریح کرد: بعضی آثار تاریخی شهر گلشهر از جمله قلعه فیلاخص، ورزنه و خانه‌های تاریخی در تملک بخش خصوصی است. چنانچه مالکان تمایل به سرمایه‌گذاری دارند شهرداری آماده همکاری است تا این مکان‌ها به عنوان اقامتگاه مسافران رهگذر معرفی کند و دیگر کارکردهای مورد نیاز تعریف شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری محرک توسعه گلشهر است، گفت: گلشهر به لحاظ آب و هوای سالم و طبیعت بکر به عنوان منطقه سلامت و توریست‌محور در برنامه آمایش سرزمین معرفی شده است.

شهردار گلشهر افزود: به منظور رونق گردشگری و جذب توریسم سلامت، ایجاد شهرک گردشگری سلامت در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری پیشنهاد شده است.

کد خبر 579727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.