مشاغل خانگی راهی برای برون‌رفت از معضل بیکاری

یک کارآفرین مشاغل خانگی گفت: امروزه اشتغال خانگی یکی از شیوه‌های مؤثر اشتغال‌زایی به شمار می‌آید و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکرم حسین‌زاده در نشست جمعی از فعالان مشاغل خانگی با مسئولان شهرستان لنجان، اظهار کرد: امروز هر جوان ایرانی یک کارآفرین خلاق و دارای ایده است، اما باید توجه داشت ایده‌های نسل جوان برای رسیدن به مرحله اجرا نیازمند حمایت و مدیریت است و برگزاری رویدادهای مختلف از جمله نمایشگاه‌ها می‌تواند تلنگری برای شکوفایی ایده‌پردازی‌ها جوانان و ایجاد اشتغال باشد.

وی مشاغل خانگی را فرصت و ظرفیتی ویژه برای برون‌رفت از معضل بیکاری جوانان جویای کار در شهرستان لنجان دانست و افزود: امروزه اشتغال خانگی یکی از شیوه‌های مؤثر اشتغال‌زایی به شمار می‌آید و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوارها در کشورهای مختلف تبدیل شده و افراد با کار در کنار دیگر اعضا خانواده علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

این تولیدکننده جوان خاطرنشان کرد: امروز می‌توان با عرضه محصولات نوآورانه مسیرهای پیشرفت و افزایش فرصت‌های شغلی را افزایش داد. در این مسیر می‌توان با حمایت از ایده‌ها و تزریق منابع و تسهیلات مالی این مسیر را هموار ساخت.

حسین‌زاده شکلات را یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های موجود در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته در نمایشگاهی که تحت عنوان عصر امید در تهران برگزار شد با طرح شکلات دست‌ساز ماهک حضور یافتم تا شکلات‌های دست‌سازی را که در تنوع زیاد و طعم‌ها و طرح‌های مختلف، براساس سفارش مشتری تولید و به فروش می‌رسد را در سطح گستره‌تری ارائه دهیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر شاهد استقبال مردم از شکلات‌های دست‌ساز بوده‌ایم، از این رو تحت عنوان شکلات ماهک تلاش کرده‌ایم به شکلی حرفه‌ای و با ترکیباتی همچون کره کاکائو و کاکائو در سه طعم تلخ، شیری و شیرین محصولات خود را تولید کنیم.

این فعال مشاغل خانگی تصریح کرد: شکلات دست‌ساز نه تنها یک محصول رمانتیک به شمار می‌آید بلکه ظاهر بسیار زیبایی دارد و طعم بی نظیر آن مثال‌زدنی است، از سوی دیگر به دلیل اصل بودن مواد اولیه، این شکلات فواید فراوانی دارد و تحقیقات نشان می‌دهد فلاوانول های مفید موجود در کاکائو در شکلات دست‌ساز بیشتر از سایر انواع شکلات است.

حسین‌زاده اظهار کرد: کیفیت بالای شکلات دست‌ساز و حفظ مواد معدنی مفید آن در فرآیند تولید موجب شده این خوراکی فواید خود را بهتر نشان دهد و کمک زیادی به سلامت عاطفی و روانی افراد کند.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی شکلات‌های دست‌ساز برای هدیه دادن، جابه‌جایی و نگهداری مناسب بوده و حس خوبی را به خریدار منتقل می‌کند، گفت: تلاش کرده‌ایم شکلات‌های فانتزی و دست‌ساز خود را در قالب بسته‌بندی‌های مقوایی، چوبی و فلزی برای جذابیت بیشتر و خلق لحظات شیرین به مشتریان عرضه کنیم.

بازاریابی و شناسایی بازار فروش از عمده‌ترین مشکلات فعالان مشاغل خانگی

این فعال مشاغل خانگی با بیان اینکه قصد برندسازی این محصول را داریم، تاکید کرد: به دلیل افزایش مخاطبان و خریداران محصولات خانگی از جمله شکلات‌های دست‌ساز، فعالیت در این صنعت علاقه‌مندان بسیاری دارد، از این رو در تلاش هستیم با تأسیس کارگاه و برگزاری دوره‌های آموزشی بانوان علاقه‌مند و جویای کار را در شهرستان لنجان جذب کنیم.

حسین‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر بازاریابی و شناسایی بازار فروش از عمده‌ترین مشکلات فعالان صنف مشاغل خانگی به شمار می‌آید و لازم است حمایت‌های گسترده‌ای در این زمینه از شاغلان و فعالان این حوزه برای ورود با بازار صورت گیرد.

وی خواستار حمایت ویژه‌ای از سوی مسئولان و همچنین کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولید فعال در شهرستان لنجان از تولیدکنندگان محصولات مشاغل خانگی شد و تصریح کرد: تولید شکلات دست‌ساز نیازمند حمایت بوده است، چراکه اینگونه تولیدات باید با شکلات‌های صنعتی رقابت کنند. امیدوار هستم بتوانیم با جذب سرمایه و فروش محصولات تولید شده در مسیر ایجاد اشتغال بانوان گام برداریم.

این فعال مشاغل خانگی گفت: امیدوار هستیم با حمایت از ایده‌های جوانان شهرستان لنجان پنجره امیدی برای افراد دارای ایده و فعالان مشاغل خانگی باز کنیم تا با حمایت مسئولان بستر شناسایی و اتصال به بازار برای فروش محصولات تولید شده نیز فراهم شود.

حسین‌زاده افزود: کارشناسان بازار کار معتقد هستند کسب و کارهای کوچک شاید برای پیشرفت نیاز به زمان و پشتکار داشته باشد، اما پس از رسیدن به موفقیت می‌توانند بسیار قوی‌تر از رقبای بزرگ خود ظاهر شوند، از این رو امیدوار هستیم با حمایت بیش از پیش مسئولان و سرمایه‌گذاران شاهد تحقق این مهم در شهرستان لنجان باشیم.

کد خبر 579676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.