لزوم اصلاحات ساختاری برای رسیدن به توسعه در اهواز

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز گفت: اصلاحات ساختاری باعث هزینه‌کرد درست منابع می‌شود و دیگر خبری از بودجه‌های خاص، خرجی‌ها، دورهم نشستن‌های شبانه، بریز و بپاش‌ها و لیدر استخدام کردن‌ها نخواهد بود.

مهدی آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اهواز مشکلات نفس‌گیر و پیچیده‌ای وجود داشت به‌طوری که شهر را فلج کرده بود، اما با تلاش‌های صورت گرفته به مرور در حال رفع شدن است.

وی افزود: یکی از مشکلات در اهواز انجام ندادن مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بود که در دوره اخیر شرکت نفت و سایر دستگاه‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نقش خود را در توسعه شهر ایفا کنند، همچنین مشکلات بانکی برای شهرداری اهواز وجود داشت که در حال برطرف شدن است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اهواز ادامه داد: اگر اصلاحات ساختاری در شهرداری انجام نشود، شهر نمی‌تواند از فرصت پیش آمده استفاده کند، لذا پس از مدت کوتاهی فرصت‌ها به تهدید تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید اصلاحات ساختاری در حوزه بودجه و هزینه، سرمایه‌های سازمانی (اجتماعی، انسانی، فیزیکی) و طرف‌های قرارداد از جمله پیمانکاران انجام شود تا منابع جذب شده صرف توسعه شهر و رفع مشکلات شود، تاکید کرد: اصلاحات ساختاری باعث هزینه‌کرد درست منابع می‌شود و دیگر خبری از بودجه‌های خاص، خرجی‌ها، دورهم نشستن‌های شبانه، بریز و بپاش‌ها و لیدر استخدام کردن‌ها نخواهد بود.

آذربایجانی اضافه کرد: انتظار نمی‌رود کسانی که از شرایط قبل منتفع می‌شدند، به راحتی کوتاه بیایند و در مقابل اصلاحات سکوت کنند و آن را بپذیرند، بی‌شک از هر حربه‌ای برای دروغ پراکنی بین کارکنان برای کم شدن حقوق گرفته تا تحریک کارگران زحمتکش و ساماندهی اعتصاب و حتی به گروگان گرفتن سلامتی مردم با نبردن زباله‌ها و سایر خرابکاری‌های دیگر استفاده می‌کنند تا مانع انجام اصلاحات شوند.

کد خبر 579626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.