نظارت مستمر شورای شهر کرج بر عملکرد شهردار/ استیضاح حق قانونی شوراهاست

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به طرح سوال از شهردار در صحن علنی شورا، گفت: شورای شهر نظارت مستمری بر عملکرد شهردار دارد و اگر نیاز به تثبیت، استمرار و یا تجدید نظر باشد، بی تردید با تعقل و انصاف و به دور از حواشی به این مهم خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد چپردار امروز _ جمعه سیزدهم خرداد ماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه منطقه مصباح کرج در گذشته باغ‌شهر بوده که اراضی آن مورد دست درازی‌های غیر مجاز قرار گرفته است، اظهار کرد: مدیریت شهری برای احیا و تثبیت ماهیت باغ‌شهری این منطقه برنامه دارد.

وی افزود: سرانه فضای سبز کرج بر اساس اقلیم، زیستگاه و سبقه تاریخی این شهر باید باز تعریف و احیا شود زیرا مناطق و محلات این کلانشهر به تناسب جمعیت و پتانسیل آن نیازمند توسعه فضای سبز است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: برنامه شورای ششم کلانشهر کرج این است که دیگر اجازه ندهد منابع طبیعی و باغاتی که میراث سال‌های گذشته شهر است، بیش از این تعرض یا تخریب شود، ضمن آنکه فضاهای سبز جدید نباید با کسر سرانه باغات احداث شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری باید محله‌ها و مناطق کم برخوردار را برای توسعه فضاهای سبز و سرانه فرهنگی هدف‌گذاری کند و در شورای ششم این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

میزان توانمندی و شایستگی رمز ماندگاری مدیران شهرداری کرج است

چپردار با اشاره به موضوع استیضاح شهردار کرج افزود: در جلسه رسمی شورا اعلام کردم که تذکر، سوال و استیضاح حق قانونی اعضای شورا است و این حقوق قانونی موجب پاسخگویی، پویایی و تقویت مدیریت شهری خواهد شد.

وی تصریح کرد: با همراهی همکارانم در شورای اسلامی شهر کرج در تلاش هستیم به اندازه پتانسیل و مطالبات شهروندان این کلانشهر خدمت کنیم، اگر توانمندی مدیریت‌های شهرداری در اندازه مطالبات مردم و نیاز این کلانشهر باشد، می‌توان مسیر خدمات رسانی را به با حمایت شورای شهر به سرانجام رساند. حضور و همراهی اعضای شورای شهر با شهردار در افتتاح و بازدید از پروژه‌ها به دلیل روحیه جهادی، خدمت بی انقطاع و همگرایی با مدیریت شهری است ولیکن تحقق تکالیف نظارتی شورا در ارزیابی عملکرد شهردار منتخب مستمر، جدی و قانونی است و اگر جایی نیاز به تذکر، سوال یا حتی استیضاح باشد به وظایف قانونی خود با جدیت عمل خواهیم کرد.

دوران مدیریت‌ها می‌گذرد و آثار خدمات صادقانه خواهد ماند

وی خاطرنشان کرد: فرصت ماندن در مسند شورا یا مدیریت شهرداری اندک است، دوران مدیریت ما، به سرعت گذرا است و آنچه می‌ماند آثار خدمات صادقانه است. باید به مطالبات به حق شهروندان پاسخ دهیم. اگر شهردار پتانسیل و توانمندی پاسخ به این مطالبات را داشته باشد تا انتهای مسیر همراه وی هستیم و اگر جایی نیاز به تثبیت، استمرار یا تجدید نظر باشد بی تردید با تعقل، انصاف، صداقت و به دور از حواشی یا منفعت طلبی با اتکاء به آرای اعضای محترم شورا به این مهم خواهیم پرداخت.

کد خبر 579523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.