آمریکا نه تنها برجام را باب طبع خود می‌خواهد بلکه برای ادامه مذاکرات شروطی دارد

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اکنون وقاحت آمریکا فراتر رفته است و نه تنها برجام را باب طبع خود می‌خواهد بلکه اعلام می‌کند برای ادامه مذاکرات رابطه ایران با چین قطع شود و سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی از لیست تحریم‌ها خارج نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید هادی سید افقهی امروز جمعه (سیزدهم-خردادماه) در نشست جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف آمریکایی‌ها از اول برجام نبود هدفشان چیز دیگری به علاوه برجام بود. کلینتون گفت ما بدون شلیک گلوله برجام را به صفر رساندیم، بعد از امضای برجام در زمان دولت رئیسی گفتند ۱۸۵۳ تحریم بر ایران اعمال کردند و نمی‌توانیم از این حق بگذریم از این رو اگر شئونات ما حفظ شود و احتمال بازستاندن حقمان باشد برای مذاکره اقدام خواهیم کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تمام تحریم‌ها، راستی آزمایی، تضامین و مسائل فرعی را به عنوان خط قرمز دانستند، گفت: آمریکایی‌ها برای مذاکره برجام اعلام آمادگی کرده بودند. شعار بایدن این بود در سیاست خارجی به برجام می‌گردیم و تحریم را برمی‌داریم از این رو ایران اعلام کرد مذاکره در سقف نامحدود زمانی را قبول نداریم و پس از دو دوره مذاکره اگر مساله ملموسی احساس نکردیم مذاکرات متوقف خواهد شد.

وی اضافه کرد: از آن جایی که آمریکایی‌ها وقیح هستند گفتند ما غیر از برجام راجع به پرونده حضور گسترده ایران در منطقه به ویژه در آبراه‌های بین‌المللی خلیج فارس، تنگه هرمز، باب المندب تا دریای سرخ باید محدود شود.

افقهی خاطر نشان کرد: آمریکا اعلام می‌کند ایران نباید موشک و پهباد بسازد، این در حالی است که در منطقه غرب آسیا ۴۱ پایگاه استراق سمع، زمینی، دریایی، هوایی و … توسط آمریکا ایجاد شده است. اما ما که مرتب در تحریم هستیم و آمریکا تهدیدش را با ترور شهید سلیمانی اجرایی کرد ما نباید موشک و پهباد داشته باشیم.

وی یادآور شد: امروز آمریکا فراتر رفته نه فقط برجام را باب طبع خود و تعطیلی برنامه موشکی و پهبادی ایران را می‌خواهد بلکه ۲۰۰ نماینده کنگره آمریکا با کمال بی‌شرفی می‌گویند رئیس جمهور آمریکا اگر می‌خواهد با ایرانی‌ها مذاکره کند باید این دو شرط دیگر را اضافه کند، یکی قطع رابطه ایران با چین و سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی از لیست تحریم‌ها خارج نشود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند تیم هسته‌ای کار خود را انجام دهند اما دولت و نظام کار خود را انجام می‌دهد، ما چون سناریوی انسداد مذاکرات را پیش بینی می‌کردیم و احتمال افزایش تحریم‌ها می‌رفت مقام معظم رهبری به فکر توسعه روابط با کشورهاای مشرق زمین را دستور دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون عضو امنیتی اقتصادی شانگهای، عضو سازمان اوراسیا و هم سازمان اقتصادی اکو را احیا کردیم که سه کشور پاکستان، افغانستان و ایران و چند کشور آسیای میانه افتتاح کردند.

سید افقهی افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به دوشنبه تاجیکستان ملاقات خوبی با روسای جمهور کشورهای عضو اکو انجام شد. یکی از دستاورهای این سفر احیای سوآپ بین آذربایجان و ترکمنستان شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سفر امامعلی رحمان به ایران ۱۷ قرارداد مهم در ۱۷ رشته کاری، اقتصادی، پزشکی، امنیتی، فناوری و گردشگری به امضا رسید، همچنین دو توافقنامه مهم ۲۵ ساله با چین و ۲۰ ساله با روس‌ها به ارزش حدودی هریک ۴۷۰ میلیارد دلار به امضا رسید.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: اکنون روسیه به دلیل مساله اوکراین و بحران و تحریم‌های عجیب و غریب که حتی گربه‌های روسی را هم تحریم کردند، بیشتر به ایران پناه برده است. اما روس‌ها خود را برای این روزها و این تحریم‌ها آماده کردند.

کشورهای جنوب خلیج فارس راهی جز کنارآمدن با ایران ندارند

وی اضافه کرد: در سطح منطقه‌ای رویکرد بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس این است که باید با ایران کنار بیایند و راهی جز این ندارند.

سید افقهی گفت: طحنون بن زاید رئیس اطلاعاتی و امنیتی امارات بعد از فوت خلیفه بن زاید، محمد بن زاید رئیس امارات و طحنون بن زاید نفر دوم امارات شد و دوبار به ایران سفر کرد و گفت درست است با اسرائیل عادی سازی روابط انجام دادیم و همجوار آبی شما هستیم ولی اجازه نخواهیم داد اسرائیل از خاک ما بر علیه منافع و امنیت و تمامیت ارضی شما اقدام کند. از این رو ما باور نمی‌کنیم باید آن‌ها را تحت نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: به کشور آذربایجان، بحرین، امارات، عربستان سعودی و هرکشوری که قصد عادی سازی روابط با اسرائیل را دارد یک قاعده کلی را ابلاغ کردیم که از هر سرزمین و کشور همجوار ما اسرائیل اقدامی انجام دهد انتظار مسامحه و عذرپذیری از ما نداشته باشید و ما بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: ما ۲۳ نامه به وزارت خارجه عراق نوشتیم که اقلیم کردستان به بهشت جاسوسان موساد تبدیل شده است، چهار پایگاه امنیتی عملیاتی اسرائیل در اربیل و غیر اربیل برعلیه ما فعالیت می‌کند. که در این پایگاه‌ها تیم‌های تروریستی و تجسسی و جنگ سایبری آموزش داده می‌شوند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود به یک صحبت مهم و راهبردی اشاره کردند و فرمودند ما در حال جنگ ترکیبی هستیم، در حال جنگ نظامی با آمریکا و اسرائیل نیستیم ولی اکنون در تمام ابعاد در حال جنگ باز با آمریکا و اسرائیل در زمینه جنگ اقتصادی، فرهنگی، سایبری، دیپلماسی، روانی و امنیتی هستیم. و این در سنگر تدافعی ماندن کافی نیست. دفاع کافی نیست و گاهی باید خودمان حمله کنیم.

به گفته سید افقهی، از این رو با راهبرد جدید سازمان هوافضای سپاه با ۱۱ موشک نقطه زن پایگاه مرکزی جاسوسی موساد در اربیل را هدف قرار داد و منهدم کرد.

دولت سیزدهم وارث سرزمین مین گذاری شده است

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند اگر با ایرانی‌ها در برجام به توافق نرسند گزینه‌های دیگری دارند اکنون این گزینه‌ها فعال‌تر شده است. ترورها شکل گرفته و تحریک عوامل مزدور در شهرهای مختلف با سواستفاده از چارچوب‌ها و نیروهایی که دولت قبل زیرپای دولت فعلی کاشته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی وارث یک سرزمین مین گذاری شده است، خاطر نشان کرد: هرجا انگشت بگذاریم همان جا منفجر می‌شود و کمبود ترک فعل خیانت است.

وی ادامه داد: اکنون به لحاظ اولویت مساله اقتصادی و مدیریت بحران‌های خودساخته و از بیرون ساخته توسط دشمنان است.

** ارزش و جایگاه عراق برای ایران حایز اهمیت است

سید افقهی با اشاره به تحولات منطقه‌ای گفت: ما با ۱۵ کشور همسایه و همجوار هستیم ولی هیچکدام از کشورهای ۱۴ گانه غیر از عراق ارزش و جایگاه و اهمیت عراق را برای ما ندارد. مساله عراق نه بحث منافع اقتصادی بلکه مباحث اعتقادی، فرهنگی، آیینی، راهبردی، منافع مشترک و عمق راهبردی است.

وی افزود: صدام هشت سال قصد داشت دیوار بی اعتمادی و بدبینی نه تنها بین دو نظام بلکه دو ملت ایران و عراق ایجاد کند اما نتوانست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: اکنون ترکیه از تروریست‌ها حمایت می‌کند و طمع اردوغان آشکار شده و قصد بازگشت به احیای خلافت عثمانی را دارد و عنوان می‌کند در عمق خاک سوریه و حدود ۴۰ کیلومتری سوریه در موصل حق داریم. از این رو این وقاحت اردوغان مردم عراق را مانند یزید بن معاویه تشنگی می‌دهد و ۱۱ سد بزرگ، متوسط و کوچک روی دو رودخانه دجله و فرات توسط اردوغان ساخته می‌شود برای سرمایه گذاری کشورهای آمریکا و اسرائیل با ترکیه.

وی ادامه داد: ما در مساله منطقه‌ای یک سری تهدید و یک سری فرصت‎‌هایی داریم، به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس اسلامی از همان آغاز که احساس خطر کرد که این انقلاب مانند انقلاب‌های دیگر محاصره و سرکوب می‌شود به فکر توسعه نفوذ طبق قوانین بین المللی افتاد.

سید افقهی تصریح کرد: ما اشغال‌گر نیستیم، حق هر کشوری است که حریم داشته باشد و برای حفظ مرکزیت، این حریم را طبق قوانین و معادلات و پروتکل‌های جهانی توسعه دهد.

وی گفت: اکنون عراق در یک تونل تاریک وارد شده است، انتخاباتی در عراق برگزار و در آن تقلب شد از این رو تقلب انتخابات عراق به دادگاه فدرال رفت و این دادگاه اعلام کرد تقلب به حدی نیست که قصد لغو انتخابات را داشته باشید.

آمریکا به دنبال شکستن اقتدار شیعه در عراق است

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آمریکا به دنبال شکستن اقتدار شیعه در عراق است، تا زمانی که شیعه در عراق مقتدر است آمریکا نمی‌تواند برنامه‌ها خود را در عراق اجرا کند. آمریکا نمی‌تواند حشد الشعبی را منحل، مرجعیت را سرکوب، حضور ایران را در عراق کمرنگ و ایران را از عراق اخراج کند که همه این موارد مولفه‌های اقتدار شیعه است.

وی گفت: برعلیه این چهار مولفه آمریکا اسرائیل و عربستان و امارات میلیارده دلار در مناطق شیعه نشین از بغداد تا بصره (بغداد، کربلا، نجف، ناصریه، اماره تا بصره) نفوذ در بیوت برخی از مراجع و نفوذ در میان برخی از زعمای شیعه کرده و به این افراد گفتند که تمام بدبختی‌های شما از ایران و حشد الشعبی است. از این رو حشد الشعبی بازوی ایران در عراق است.

سید افقهی یادآور شد: بعد از شکست این چهار مولفه که تاکنون ناکام مانده است نوبت اصلی طرح آمریکا می‌رسد که عادی سازی عراق با رژیم صهیونیستی است. امارات، بحرین با رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط انجام دادند و به زودی عربستان سعودی هم این اقدام را انجام خواهد داد که حلقه محاصره محور مقاومت به مرکزیت ایران را تکمیل کنند و سپس به جنگ ما بیایند.

وی اضافه کرد: از این رو ما نیز محور مقاومت را تقویت کردیم، در عراق تقویت حشد الشعبی، مرجعیت و انسجام عشایر، ائتلاف چارچوب هماهنگی سحر آمریکا در عراق را باطل کرده است. قطعاً آمریکا در عراق شکست خورده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به توقیف دو نفتکش یونانی گفت: ما با کسی شوخی نداریم اعلام جنگ نمی‌کنیم و آغازگر جنگ نیستیم ولی اگر بخواهند امنیت و منافع و تمامیت ارضی ما را آشوب کنند ابزارهای به مراتب بیشتری داریم که پاسخ خواهیم داد.

وی اظهار کرد: اکنون اتاق عملیات جنگ توسط محور مقاومت تشکیل شده است که اگر اسرائیلی‌ها بخواهند به مسجد الاقصی تجاوز کنند در منطقه جنگ خواهد شد و اسرائیل یا نابود می‌شود و یا به جایی می‌رسد که جرات سر بلند کردن نخواهد داشت. از این رو از ایران، سوریه، جنوب لبنان، عراق و یمن به اسرائیل شلیک خواهیم کرد.

به گفته سید افقهی، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اگر آمریکا واقعاً مطمئن بود با حمله نظامی کار ما تمام می‌شود یک لحظه هم درنگ نمی‌کرد. همچنین شهید سلیمانی گفته بود اگر آمریکا به ما حمله کند تمام تجهیزات و امکانات خود را از دست خواهد داد. ممکن است آمریکا جنگ را آغاز کند اما خاتمه جنگ توسط ایران خواهد بود.

امروز هرچه داریم از امام خمینی (ره) است

مرتضی آرسته امروز _جمعه سیزدهم خردادماه_ در جمع پیشگامان انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات صداوسیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی در سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و از آن زمان تاکنون تابع امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هستیم.

وی با اشاره به خدمات امام (ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استاد پرورش که از بزرگان انقلاب بوده است درباره امام (ره) اینگونه می‌گفت: «همه ما قطره‌ای از اقیانوس بودیم و حضرت امام (ره) این انقلاب را به پیروزی رساندند. همچنین امام راحل در نجف اشرف از هر نظری پیشگام بودند، اکنون نیز هرچه داریم از حضرت امام است.»

دبیر جمعیت پیشگامان انقلاب اسلام با بیان اینکه باید شناخت کافی از امام راحل داشته باشیم و بدانیم ایشان که بودند و چه کردند، یادآور شد: ۱۰ سال امام خمینی (ره) رهبر ایران بودند، اکنون حدود ۳۳ سال است حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبری این کشور را برعهده دارند باید بدانیم که ایشان رهبری را بر این کشور تمام کردند و دنیا در تعجب است کشوری که ۴۳ سال با تحریم مواجه بوده چگونه رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه خود اجازه ندادند کشور به نابودی کشانده شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد خوب آیت‌الله رییسی در قوه قضائیه از ایشان تقاضا کردیم که در انتخابات قوه مجریه شرکت کنند. دولت همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا مشکلات کشور حل شود و آنچه از مشکلات وجود دارد به دلیل عملکرد دولت قبل و مدیران آن بوده است.

کد خبر 579513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.