مهدی طارمی از ارزش۶۶۰ میلیاردی تا ازدواج با همسر اصفهانی

در بسته خبری ورزش جهان این هفته خبرهای جالبی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۲ تایلند، به مصاف تیم تایلند رفت که این دیدار با نتیجه ۵۹ بر ۵۰ به سود تیم ملی تایلند به پایان رسید، اما تیم ملی کشورمان به دلیل تفاضل گل در رده سوم مسابقات ایستاد و موفق به کسب سهمیه رقابت‌های جهانی شد.

* ایمیل جدیدی به فدراسیون جودو ایران از سوی دادگاه حکمیت ورزش ارسال شد، در این ایمیل آمده است: با توجه به حساسیت پرونده و نیاز به بررسی بیشتر برای داوران، زمان اعلام رأی نهایی یک ماه دیگر تمدید شد.

* تیم‌های فوتبال مس کرمان و ملوان بندر انزلی در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات لیگ دسته یک، صعود خود به لیگ برتر را قطعی کردند.

* طبق شنیده‌ها اواخر فروردین ماه امسال افسران مبارزه با دوپینگ برای گرفتن آزمایش از ملی پوشان حاضر در رقابت‌های انتخابی به صورت سرزده در اردوی تیم ملی کوراش حضور پیدا کردند و اکنون پس از یک ماه، تست دوپینگ دو کوراش کار در سنگین وزن مثبت اعلام شده است.

* تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان با نتیجه ۵۶ بر ۵۰ مقابل استرالیا شکست خورد و نایب قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۲ شد.

* مهدی طارمی مهاجم ملی پوش تیم فوتبال کشورمان با یک ایرانی اهل اصفهان که مقیم انگلیس است نامزد شد. نامزد طارمی در لندن بزرگ شده و پدرش نیز تاجر است.

* در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال رئال مادرید با مصاف لیورپول رفت و با تک گل وینیسیوس جونیور در دقیقه ۵۹ موفق شد حریفش را شکست دهد و جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر برد. رئال مادرید برای چهاردهمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

* به گزارش مارکا، نیکولا یوکیچ، ستاره تیم بسکتبال دنور ناگتس، که فصل گذشته دومین جایزه پیاپی ارزشمندترین بازیکن NBA را کسب کرد، فاش کرد که شغل رویایی اش پس از بازنشستگی پرورش اسب است.

* اعزام تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی امید کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا لغو شد. طبق اعلام فدراسیون کشتی قرار بود این مسابقات در عربستان برگزار شود، اما با انصراف عربستان، میزبانی مسابقات به قرقیزستان سپرده شد و با توجه به اینکه نفرات اعزامی کشورمان در حال حاضر در اردوی تیم‌های جوانان و بزرگسالان هستند حضور نمایندگان ایران در رقابت‌های زیر ۲۳ آسیا منتقی شد.

* علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش چند روز پیش از باشگاه بواویشتا پرتغال جدا شد بعد از توافق نهایی با مدیران باشگاه پرسپولیس قرارداد ۳ ساله با این تیم منعقد کرد.

* بررسی انجام شده از سوی بخش مطالعات اجتماعی دانشگاه بین المللی گویدو کارلی رم انشان داده است که برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ در ۲ شهر میلان و کورتینا می‌تواند ۳ میلیارد یورو به اقتصاد ایتالیا کمک کند.

* رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه فوتبال چلسی، به طور رسمی این باشگاه را به مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار به کنسرسیومی به ریاست تاد بولی، یکی از مالکان تیم بیسبال لس آنجلس داجرز واگذار کرد. این بالاترین قیمتی است که تا به حال برای یک باشگاه ورزشی پرداخت شده است.

* دومین دوره از مسابقات بین المللی دو و میدانی جام امام رضا (ع) گرامیداشت استاد علی باغبانباشی به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد و تیم سیتلکام موفق شد با کسب ۱۰ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۴ مدال برنز موفق شد قهرمان این مسابقات شود. در این رویداد تیم عراق با ۶ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان شد و تیم پاکستان با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در جایگاه سوم ایستاد.

* اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ جدید برترین فرنگی‌کاران جهان را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان اعلام کرد. محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی در وزن‌های ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم در صدر قرار دارند و میثم دلخانی و محمدعلی گرایی نیز در اوزان ۶۳ و ۷۷ کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفتند.

* اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ جدید برترین آزادکاران جهان را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان اعلام کرد که کامران قاسمپور در صدر وزن ۹۲ کیلوگرم قرار دارد. محمد نخودی و حسن یزدانی در وزن‌های ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند. امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز در رده سوم قرار دارد.

* کیوان دهناد بنیانگذار یونگ‌مودو ایران، در سمینار تالار مشاهیر هنرهای رزمی جهان که در کشور هلند برگزار شد، به نشان پلاتینیوم و عنوان اسطوره ورزش‌های رزمی دست یافت.

* محمد بیداریان قهرمان و رکورد دار اسبق شنا ایران به عنوان دبیر کمیته ورزشکاران فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

* ۹ وزنه بردار کشورمان برای شرکت درمسابقات جهانی پارا وزنه برداری که دومین درگاه برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است، بیست و یکم خرداد عازم کره جنوبی می‌شوند.

* حیدر فرمان، رئیس فدراسیون بین المللی کوراش با استعفای «امید یعقوب‌اُف» از سمت دبیر کلی این فدراسیون موافقت کرد و محمدرضا نصیری نژاد رئیس انجمن کوراش فدراسیون ووشو کشورمان را جایگزین "یعقوب‌اُف" کرد.

* "سید محب" ملی پوش جوان و مطرح تیم ملی بیس بال پاکستان در دور برگشت لیگ بیس بال ایران پیراهن تیم خراسان رضوی را بر تن خواهد کرد. این بازیکن جوان سابقه حضور در تیم ملی جوانان و حتی بزرگسالان پاکستان به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند و مطرح بیس بال در غرب آسیا را دارد.

* قیمت برخی بازیکنان فوتبال در سایت جهانی ترانسفر مارکت تغییر کرد. ارزش مهدی طارمی نیز در این به روزرسانی سه میلیون یورو افزایش پیدا کرد و به بیست میلیون یورو رسید که تقریباً معادل ۶۶۰ میلیارد تومان است. تیم فوتبال پورتو این مهاجم ایرانی را ۴.۷ میلیون یورو از ریوآوه خرید و حالا می‌تواند با فروش او ۵ برابرسود کند.

* فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال، با انتشار یک پست در اینستاگرامش از آبی پوشان خداحافظی کرد. متن پست خداحافظی فرهاد مجیدی از استقلال: "روزی برمیگردم و تیم را قهرمان آسیا خواهم کرد."

* مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های هندبال نوجوانان دختر جهان به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم‌های ازبکستان، سنگال و مقدونیه شمالی میزبان هم‌گروه شد. رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان که از ۳۰ جولای تا ۱۰ آگوست (هشتم لغایت نوزوهم مردادماه) با حضور ۳۲ تیم به میزبان مقدونیه شمالی برگزار خواهد شد.

* تیم بانوان خراسان رضوی میزبان مسابقات دو و میدانی قهرمانی بزرگسالان کشور (آغاز فصل)، با کسب ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز کاپ قهرمانی را در خانه حفظ کرد. بعد از خراسان رضوی، تیم تهران با ۵ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز نایب قهرمان شد و تیم کردستان با ۳ طلا و یک نقره بر سکوی سوم ایستاد.

کد خبر 579486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.