ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

درحالی که بیت کوین توانسته بود خود را بالای سطح ۳۱ هزار دلار تثبیت کند به صورت ناگهانی شاهد ریزش پنج درصدی بیت کوین به کانال ۲۹ هزار دلار بودیم، سایر رمزارزها مانند اتریوم و بی ان بی نیز افت پنج درصدی را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز رمزارزها برخی از رمز ارزها مانند سولانا افت ۱۲ درصدی، ارزش بازار رمز ارزها و حوزه دیفای نیز شاهد سقوط بود، شاخص ترس و طمع مجدد وخیم‌تر شد و به محدوده ۱۳ واحد بازگشت، زمان زیادی است که این شاخص نشانگر ترس شدید است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۹ هزار و ۹۳۹ دلار

تغییرات: افت ۵.۱۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۸۲۵ دلار

تغییرات: افت ۵.۷۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۰۳ دلار و ۱۱ سنت

تغییرات: افت ۴.۸۵ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۹۵ دلار

تغییرات: رشد ۵.۱۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۷۰ دلار

تغییرات: افت ۵.۸۶ درصدی

سولانا (SOL): ۳۹ دلار و ۵۷ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۹۰ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۳ دلار و ۵۲ سنت

تغییرات: افت ۸.۴۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۸۲۴ دلار

تغییرات: رشد ۱.۵۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۱۳ دلار

تغییرات: افت ۵.۲۰ درصدی

پولکادات (DOT): ۹ دلار و ۴۷ سنت

تغییرات: افت ۸.۵۹ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

حمایت: ۲۶ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

پیش بینی: بازار امروز در کمال ناباوری شاهد از دست دادن مجدد سطح حمایتی ۳۰ هزار دلار بود، رفتار عجیب این روزهای بازار رمزارزها منجر به نگرانی فعالین شده است، با از دست دادن مجدد سطح ۳۰ هزار دلار احتمال تداوم روند نزولی وجود خواهد داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

ارزش بازار حوزه دیفای

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

شاخص ترس و طمع بیت کوین

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

روند شاخص ترس و طمع

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

اخبار بازار رمزارزها

اختلال چهار ساعته در شبکه سولانا به خاطر وجود یک باگ

شبکه سولانا عصر چهارشنبه به دلیل وجود مشکلی فنی به مدت چهار ساعت قطع شد. این وضعیت سبب شد تولید بلاک‌های جدید در این شبکه متوقف شود. آناتولی یاکوونکو، هم‌بنیان‌گذار سولانا، اعلام کرد این مسئله «سبب شد بخشی از شبکه، بلاک را نامعتبر فرض کند» و به همین خاطر اجماع میان آنها حاصل نشد. وی افزود این مشکل در به روز رسانی بعدی رفع خواهد شد.

قیمت بیت کوین دوباره به زیر ۳۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد

بهای بیت کوین در صرافی بیت استمپ سقوط کرده و به زیر ناحیه ۳۰۰۰۰ دلار بازگشته است. بعد از قرار گرفتن در محدوده ۲۹۸۰۰ دلار به نظر می‌رسد نمودار هفتگی بیت کوین در مسیر سراشیبی قرار گیرد. نهمین کندل هفتگی متوالی بیت کوین اخیراً در ضرر بسته شده بود و هم‌اینک احتمال می‌رود روند نزولی ادامه یابد.

مدیر ارشد سابق اوپن‌سی به انجام معاملات پنهانی متهم شده است

بر اساس اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، ناتانیل چستین، مدیر محصول سابق بازار توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی (OpenSea) توسط دادستان‌های آمریکایی به انجام معاملات مخفی متهم شده است. چیستن در حال حاضر با یک فقره اتهام پول‌شویی و یک فقره اتهام کلاه‌برداری روبه‌رو شده است. او در سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) پس از اینکه معلوم شد توکن‌های غیرمثلی را قبل از ظاهر شدن در صفحه اصلی وب‌سایت اوپن‌سی به صورت پنهانی خریداری می‌کرد، مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد.

گفتنی است که او برای انجام این خریدها از حساب‌های کاربری ناشناس استفاده می‌کرده و در برخی موارد، توانسته تا پنج برابر سرمایه اولیه خود سود کند. دستیار مدیر پلیس فدرال آمریکا (FBI) اعلام کرده که اف‌بی‌آی به تعقیب بازیگران بدی که بازار را دستکاری می‌کنند، به شدت ادامه خواهد داد. او همچنین گفته است که چستن اوایل امروز در منهتن دستگیر شده و ممکن است تا ۲۰ سال زندان در پیش داشته باشد.

مدیرعامل بایننس در مورد طرح احیای مجدد ترا شک و تردید دارد

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس نسبت به طرح احیای اکوسیستم ترا و راه‌اندازی توکن جدید لونا ابراز شک و تردید کرد. ژائو در گفت‌وگویی با کوین تلگراف گفته است که سعی می‌کند درباره اینکه جامعه کاربران چه خواهند کرد، پیش‌بینی نکند. بااین‌حال، او می‌گوید که خیلی‌ها در حال حاضر به پروژه احیای ترا شک دارند و مدیرعامل بایننس نیز یکی از این افراد است. گفتنی است با وجود تردیدهای گسترده نسبت به پروژه احیای مجدد ترا و انتقادات مختلف، بایننس همچنین با ایردراپ لونا ۲.۰ در طرح احیای ترا مشارکت دارد.

ژائو همچنین می‌گوید که شکست ترا باید به‌عنوان هشداری برای پروژه‌هایی باشد که بر مدل‌های تجاری ناپایدار مبتنی بر انگیزه‌های تهاجمی تکیه دارند. او همچنین افزود که پروژه‌هایی مانند ترا بازدهی بالایی برای جذب افراد ارائه می‌دهند؛ به این امید که وقتی تعداد کاربران به حد کافی برسد، سودآور شوند.

هولدرهای بلندمدت از زمان سقوط لونا ۲۵۰ هزار بیت کوین خریده‌اند

هولدرهای بلندمدت بیت کوین طی سه هفته گذشته دارایی‌های خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند. داده‌های IntoTheBlock نشان می‌دهد که پس از سقوط اکوسیستم ترا و عرضه بیت کوین‌های بنیاد لونا در بازار در اوایل ماه مه؛ موجودی بیت کوین آدرس‌هایی که بیش از یک سال است این ارز دیجیتال را نگه‌داشته‌اند، به بالاترین حد در تاریخ خود رسیده است.

در حال حاضر، این کیف پول‌ها ۱۲.۷۳ میلیون بیت کوین در آدرس‌های خود نگه‌داری می‌کنند. گزارش IntoTheBlock می‌گوید که از روز هفتم ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، هولدرهای بلندمدت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار، میزان خیره‌کننده ۲۵۰ هزار بیت کوین را تصاحب کرده‌اند.

فیس‌بوک نماد معاملاتی خود را به META تغییر می‌دهد

غول رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک که پاییز گذشته با تغییر نام تجاری به متا، اهداف گسترده و جاه‌طلبی‌های متاورسی خود را آشکار کرد؛ حالا قصد دارد نماد شاخص سهام خود در بازار سهام را برای تطابق با جاه‌طلبی‌هایش تغییر دهد. این شرکت روز سه‌شنبه تأیید کرد که از تاریخ ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) نماد سهام خود در معاملات بازار نزدک را به META تغییر خواهد داد. گفتنی است که سهام این شرکت در حال حاضر تحت نماد معاملاتی FB معامله می‌شود.

کروزوئه انرژی با استفاده از گاز همراه میادین نفتی ارز دیجیتال استخراج خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اداره سرمایه‌گذاری عمان که صندوق ثروت ملی این کشور محسوب می‌شود؛ در سری C سرمایه‌گذاری شرکت کروزوئه انرژی (Crusoe Energy) که با جمع‌آوری ۳۵۰ میلیون دلار به پایان رسید، مشارکت کرد. کروزوئه انرژی، یک شرکت مستقر در دنور است که پیشگام کاهش سوزاندن گازهای همراه میادین نفتی و استفاده از آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال است. چیس لاچمیلر، مدیرعامل کروزوئه انرژی می‌گوید که این شرکت دفتری را در مسقط پایتخت عمان افتتاح خواهد کرد تا از گازهای همراه در میادین برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کند.

مدیرعامل کراکن از عرضه لونا ۲.۰ در این پلتفرم دفاع کرد

جسی پاول، مدیرعامل صرافی کراکن (Kraken) به دلیل دفاع از فهرست کردن نسخه جدید لونا که تحت عنوان لونا ۲.۰ شناخته می‌شود، زیر انتقادهای شدیدی قرار گرفت. نیک کارتر از شرکت کسل ونچرز (Castle Ventures) ضمن مخالفت با این تصمیم کراکن، چرایی عرضه توکن جدید لونا را پرسید.

پاول در پاسخ به چرایی عرضه لونا ۲.۰ گفت: «تقاضای مشتری دلیل این امر است. پویایی عجیبی در صرافی‌ها وجود دارد. هزینه سوئیچینگ پایین است و مردم تمایل دارند همه کارها را در یک مکان برای بهره‌وری / هم‌افزایی سرمایه انجام دهند. پشتیبانی نکردن از تقاضای افراد برای یک توکن خاص، می‌تواند باعث از دست رفتن کل حساب شود. لیست‌شدن به معنای تأیید نیست.

گمانه‌زنی درباره رونمایی از محصول NFT احتمالی اپل در کنفرانس آتی توسعه‌دهندگان

سی‌وسومین کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل در سراسر جهان که قرار است طی روزهای ششم تا ۱۰ ژوئن (۱۶ تا ۲۰ خرداد) به‌صورت آنلاین برگزار شود. اپل در این رویداد قرار است که پیشرفت‌های دستگاه‌ها و مدل‌های نرم افزاری جدید خود پرده‌برداری کرده است. علاوه بر این، انجمن‌های اینترنتی افراطی طرفدار اپل متوجه شده‌اند که با کلیک بر روی شخصیت‌های مموجی (Memoji)، یک حالت واقعیت افزوده با سه کارت معاملاتی در دسترس خواهد بود. انتظار می‌رود که این کارت‌ها بدون ارزش ذاتی یا قابل معامله باشند و تنها برای اهداف کلکسیونی استفاده شوند. با این حال، این کارت‌های جدید اپل باعث شده‌اند که برخی از گمانه‌زنی‌ها در جامعه توکن‌های غیرمثلی در مورد پتانسیل NFT ها در آینده، بالا بگیرد.

مدیرعامل سابق صرافی منحل‌شده وکس دستگیر شد

رسانه‌های محلی در کرواسی گزارش داده‌اند که دیمیتری واسیلیف، مدیرعامل سابق صرافی ارزهای دیجیتال منحل‌شده وکس (Wex) هنگام ورود به این کشور دستگیر شده است. واسیلیف که تحت تعقیب دولت قزاقستان و سرقت پول از سرمایه‌گذاران است؛ روز چهارشنبه در فرودگاه فرانجو توجمان در زاگرب، پایتخت کرواسی بازداشت شده است.

مقامات زاگرب بر اساس اعلان قرمز صادرشده توسط اینترپل به درخواست قزاقستان عمل کرده‌اند و او را به دلیل کلاه‌برداری ۲۰ هزار دلاری در این کشور آسیای مرکزی دستگیر کرده‌اند. صرافی وکس در سال ۲۰۱۸ ورشکست شد و طبق برآورد گروهی از کاربران، مجموع زیان آنها بیش از ۴۰۰ میلیون دلار است.

معاون نخست‌وزیر سنگاپور: سرمایه‌گذاران خرد باید از ارزهای دیجیتال دوری کنند

هنگ سوی کیت، معاون نخست‌وزیر سنگاپور روز سه‌شنبه در جریان سخنرانی در اجلاس آسیاتک سنگاپور درباره سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران خرد هشدار داد. سوی کیت گفت که سرمایه‌گذاران خرد به‌ویژه باید ارزهای دیجیتال دوری کنند و ما نمی‌توانیم این را به‌اندازه کافی بیان کنیم. او برای حمایت از استدلال خود، مسئله سقوط لونا و UST را مطرح کرد و هشدار داد ارزهای دیجیتال بسیار خطرناک هستند. معاون نخست‌وزیر سنگاپور همچنین به اهمیت مقررات گذاری ارزهای دیجیتال تأکید کرد و گفت: «ما باید به تطبیق قوانین خود ادامه دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که مقررات همچنان نوآوری را تسهیل می‌کند و درعین‌حال، خطرات کلیدی دارایی‌های ارزهای دیجیتال را برطرف می‌کند.

نقشه بازار

ریزش سنگین بازار کریپتوکارنسی

کد خبر 579400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.