ضعف در فرهنگ مشارکت مهمترین مانع سرمایه‌گذاری

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: ضعف در فرهنگ مشارکت و سرمایه‌گذاری یکی از مهمترین موانع سرمایه‌گذاری در اهواز است.

سیدمحمدعلی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اولین و یکی از مهمترین موانع سرمایه‌گذاری در اهواز، ضعف در فرهنگ مشارکت و سرمایه‌گذاری است، اگر بخواهیم به موارد انجام شده در این خصوص اشاره کنیم نمونه شاخصی برای بیان کردن وجود ندارد.

وی افزود: زیرساخت لازم، فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌هایی که باید در این خصوص صورت بگیرد در شهرداری وجود ندارد، سرمایه‌گذاران خوزستانی نیز در این بخش ضعیف عمل کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: ضعف قانون در حوزه سرمایه‌گذاری نیز یکی از موانع توسعه این اقدام در اهواز است، قوانینی مانند شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری که بر اساس آن فرایند اداری طی می‌شود، بسیاری از مسائل را به مجاری تصمیم‌گیرنده مانند شورای عالی سرمایه‌گذاری، هیئت مدیره سازمان سرمایه‌گذاری حواله می‌کند که در برخی مواقع به علت زمان‌بر بودن و تصمیم‌گیری نادرست مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اصلاح شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری یکی از اقداماتی است که از ابتدای شورای ششم انجام شد و به شهرداری برای اظهار نظر ارسال شد اما متأسفانه هنوز نتیجه‌ای در این خصوص از طرف شهرداری به شورای شهر اعلام نشده است و اگر طی هفته‌های آینده شهرداری نظرات خود را اعلام نکند این اصلاحیه به عنوان طرح در صحن شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پورموسوی با بیان اینکه وجود فساد از دو نوع درون‌سازمانی و برون سازمانی نیز از موانع مهم سرمایه‌گذاری است، گفت: تمامیت‌خواهی و سهم‌خواهی از جمله مواردی است که سبب فساد درون سازمانی می‌شود و تلاش برای کم کردن هزینه‌ها با ارائه کارهای سریع، ضعیف و بی‌کیفیت از جمله موارد ایجاد فساد خارج از سازمان شهرداری است که حادثه متروپل آبادان به همین دلیل رخ داده است، لذا با نظارت بیشتر و دقیق‌تر باید تلاش شود که از چنین مواردی جلوگیری شود.

کد خبر 579284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.