جایکا آماده همکاری بیشتر در تالاب بندر انزلی است

مدیر دفتر سازمان همکاری های بین‌المللی ژاپن(جایکا) گفت: این سازمان آماده همکاری بیشتر در زمینه های آموزشی، انتقال تجارب و دانش های علمی در مرکز بازدیدکنندگان تالاب بندرانزلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تارو آزوما امروز _چهارشنبه یازدهم خردادماه_ در حاشیه بازدید از مرکز بازدیدکنندگان تالاب بندرانزلی اظهار کرد: این مرکز یکی از نمادهای همکاری متقابل میان ایران و ژاپن است که تأسیس آن از سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شد و اتمام آن ۱۷ سال طول کشید.

وی افزود: مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی با همکاری طرف ایرانی و تیم جایکا ساخته شده است، اما در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا موفق به بازدید از این مرکز نشده بودیم.

مدیر دفتر جایکا در ایران، آموزش برای از حفاظت از محیط زیست و بهره برداری از امکانات مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: امیدوارم در آینده فعالیت‌های این مرکز در زمینه آموزش به کودکان و دانش آموزان افزایش یابد.

آزوما خاطرنشان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا تعداد بازدیدکنندگان این مرکز کاهش پیدا کرد، اما امیدواریم با کاهش آمار بیماری کرونا، فعالیت‌های این مرکز بیشتر شود و تیم جایکا نیز در این زمینه آماده مذاکره و همکاری است.

وی با بیان اینکه مرکز بازدیدکنندگان انزلی را نمی‌توان با سایر مراکز مشابه مقایسه کرد، افزود: نمونه‌ای از مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی در کشور ژاپن تأسیس شده و با مرکز ایرانی در ارتباط است و این دو مرکز می‌توانند در زمینه‌های آموزشی و انتقال تجارب و دانش علمی با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

کد خبر 579235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.