کانون مادران و دختران منطقه ۲ آغاز به‌کار کرد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از آغاز به‌کار رسمی کانون مادران و دختران این منطقه خبر داد و گفت: امیدواریم فعالیت این کانون با همفکری و مشارکت و ایده‌پردازی بانوان باشد و بتوانیم گام‌های مؤثری در شناسایی و رفع مشکلات متعدد مربوط به حوزه زنان در سطوح محلی، منطقه‌ای و شهری برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _چهارشنبه یازدهم خردادماه_ در جشن «دختران آفتاب»، اظهار کرد: سال گذشته همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز گرامیداشت مقام زن، با همکاری و مشارکت اهالی و معتمدان محلات، بانوان فرهیخته و توانمند منطقه دو شناسایی و در اولین آئین تجلیل از بانوان فرهیخته و توانمند این منطقه با حضور بیش از ۱۰۰ چهره علمی، فرهنگی و ورزشی سطح این منطقه برگزار شد.

وی ادامه داد: چهره‌های تقدیر شده در این همایش شامل بانوان حافظ کل قرآن کریم، اساتید دانشگاه، عنوان‌داران و صاحبان مدال کشوری و استانی در مسابقات ورزشی و المپیادهای علمی و فعالان فرهنگی و اجتماعی سطح منطقه دو بودند که به مناسبت میلاد حضرت زهرای مرضیه (س) از آنها تجلیل و تقدیر شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امروز و به مناسبت میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با حضور بانوان و دختران شهرمان اصفهان، کانون مادران و دختران منطقه دو شهرداری اصفهان به‌صورت رسمی آغاز به‌کار کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با شروع فعالیت این کانون با همفکری و مشارکت و ایده‌پردازی بانوان، بتوانیم گام‌های مؤثری در شناسایی و رفع مشکلات و معضلات متعدد مربوط به حوزه زنان در سطوح محلی، منطقه‌ای و شهری برداریم و فضای بروز استعدادها، ظهور توانمندی‌ها و حضور مؤثر آن‌ها را در فعالیت‌های متعدد خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی بیش از پیش فراهم کنیم و کانون مادران و دختران منطقه دو کانونی برای همدلی، هم‌فکری، هم‌نوایی و نقطه کانونی برای جلب و جذب انرژی بانوان با انگیزه و با انرژی شهرمان و آغازی برای راهی روشن و درخشان در مسیر توسعه و تعالی فردی و اجتماعی بانوان شهر اصفهان باشد.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه دست یاری و مشارکت به سوی تمام شما بانوان دراز می‌کنیم و با آغوشی پر از مهر و صفا، پذیرایی شما در کانون مادران و دختران منطقه دو هستیم، گفت: کسانی که تمایل به حضور و فعالیت در این کانون را دارند، می‌توانند به اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه دو مراجعه و با فعالیت‌های متعدد و متنوع آن از نزدیک آشنا شوند.

وی اضافه کرد: این جشن می‌تواند سرآغاز حرکتی نوین در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه دو باشد.

هویت بخشیدن و افزایش اعتماد به‌نفس دختران، دلیل برگزاری جشن «دختران آفتاب»

همچنین فریبا زارعان، رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه دو شهرداری اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر، برای هویت دادن، عزت بخشیدن و افزایش اعتماد به‌نفس در دختران، بر آن شدیم که ویژه‌برنامه‌ای برای دختران این منطقه برگزار شود.

وی با بیان اینکه دعوت عمومی از دختران به‌عمل آمد و با استقبال مناسبی از سوی آنها مواجه شد، ادامه داد: در ابتدای برنامه نیز با توجه به پویش «سلام فرمانده»، این سرود پخش و هم‌خوانی شد.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه دو شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در راستای افزایش فرهنگ عمومی و بهبود پیشرفت محلات این منطقه، از دیدگاه‌های بانوان در اداره منطقه دو در کانون مادران و دختران این منطقه استفاده شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بانوان می‌توانند بازوهای کارایی برای شهر باشند و با کاهش شیوع ویروس کرونا در اصفهان مواجه بودیم جشن دختران آفتاب برگزار شد تا برای اولین بار یک دورهمی بزرگ دخترانه در منطقه دو داشته باشیم و شور و نشاط اجتماعی آنها را افزایش داده و بتوانیم آنها را به سمت شورای بانوان هدایت کنیم و مانند یک چراغ روشنگر راه آنها باشیم.

کد خبر 579233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.