چالش نوآورانه شورای شهر وست‌مینستر برای جلب مشارکت شهروندان

شورای شهر وست‌مینستر به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود در راستای تبدیل شدن به شهر هوشمند، از چالش‌های نوآورانه برای جلب مشارکت شهروندان خود بهره می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند، شورای شهر وست‌مینستر از سال گذشته طی چالش «افتتاحیه نوآوری شورا» به راه‌اندازی یک پورتال آنلاین برای جمع‌آوری ایده‌ها و راهکارهای مردمی اقدام کرد که به کمک آن مسائلی را شناسایی می‌کند که واقعاً برای جوامع سراسر وست‌مینستر اهمیت دارد.

شورای شهر وست‌مینستر با اعلام این نکته که اکنون زمان مشارکت و کمک برای تبدیل وست‌مینستر به شهری هوشمند برای همه است، در راستای معرفی این چالش، فراخوانی آزاد برای همه ساکنان، صاحبان مشاغل، بازدیدکنندگان و مدارس سراسر شهر ارسال کرد و از آن‌ها خواست تا ایده‌های نوآورانه خود را برای بهبود وضعیت شهر در آینده به شورای شهر ارائه دهند. این اقدام اولین گام از برنامه شهر هوشمند وست‌مینستر بود و به تمام ساکنان، شاغلان، بازدیدکنندگان و محصلان شهر فرصت بیان نظرات خود را داد.

شورای شهر وست‌مینستر در این اقدام یک پورتال آنلاین جمع‌آوری نظرات ایجاد کرد و با مشارکت تمام ذی‌نفعان شهر موفق به شناسایی مهم برای ساکنان جوامع سراسر شهر شد. این پورتال برای دریافت تمام نظرات و هر ایده‌ای که بتواند زندگی شهری را بهبود ببخشد، از ارائه ایده برای فضاهای اداری در محوطه باز تا ایجاد نیمکت‌های مجهز به وای‌فای یا ایجاد هتل برای زنبورها باز است.

شورای شهر همچنین اعلام کرد که ایده‌های دریافتی این پورتال توسط هیئتی متخصص، متشکل از کارشناسان هنر، فناوری، نوآوری تجاری و جامعه‌شناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و موضوعات برنده که پوشش‌دهنده همه چیز، از بهره‌گیری از دیجیتالی شدن تا دربردارندگی راهکارهای نوآورانه فناوری پاک هستند، پس از پیمودن یک فرآیند انتخابی قوی، تحت حمایت شورای شهر وست‌مینستر و همکاری نهادهای مربوطه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

عضو کابینه امور مالی و شهر هوشمند در شورای شهر وست‌مینستر این چالش نوآوری را سکوی پرتابی برای هدف بلندمدت شورا در مسیر تبدیل شدن وست‌مینستر به یک شهر هوشمند پیشرو در جهان معرفی کرد که در مرکزیت آن رفاه مردم قرار دارد و هدف شورا از پیاده‌سازی آن را تشویق تمام ذی‌نفعان شهر اعم از محصل، شاغل، بازدیدکننده و ساکن برای ارائه ایده‌های نوآورانه‌ای معرفی کرد که آینده شهری که در آن زندگی می‌کنند را بهبود می‌بخشد.

شورای شهر همچنین خاطرنشان کرد که این چالش برای همه است و به‌ویژه ایده‌های دریافتی از سمت جوامع محروم و کسانی که به‌طور کل برای مشارکت در آن احساس قدرت نمی‌کنند را مورد استقبال قرار می‌دهد. شورا همچنین اعلام کرد علاوه بر ورود برای ارائه ایده‌ها، از طریق پورتال آنلاین شورای شهر می‌توان شاهد برگزاری رویدادهای تعاملی مناسب شامل نمایشگاه‌های جاده‌ای، رویدادهای کتابخانه‌ای و هکاتون‌ها (hackathon، رویدادی که در آن تعداد زیادی از افراد برای شرکت در برنامه‌نویسی کامپیوتری مشترک گرد هم می‌آیند) نیز در سراسر بخش‌ها بود.

مدیر ارشد دیجیتال و نوآوری شورای شهر وست‌مینستر چالش نوآوری شورا را فرصتی منحصربه‌فرد برای مهار تنوع و خلاقیت‌های باورنکردنی جوامع وست‌مینستر دانست و آن را راهی ایده‌آل برای اجرای ایده‌های عالی ارائه‌شده شمرد. وی برنامه شهر هوشمند وست‌مینستر را به گوش شنوایی برای شنیدن ایده‌های نوآورانه ذهن‌های بزرگ شهروندان در سراسر شهر توصیف و اعلام کرد که شورای شهر وست‌مینستر آماده پذیرش همه ایده‌های کوچک و بزرگ جوامع سراسر شهر است.

کد خبر 579216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.