موافقت شورای شهر لستر با استراتژی تاکسی برای بهبود استانداردها

شورای شهر لستر به‌منظور سهولت و ایمن کردن سفر با تاکسی برای مسافران، بهبودهایی در کیفیت خدمات تاکسی و وسایل‌ نقلیه ایجاد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر با تنظیم و به‌کارگیری استراتژی تاکسی، مجموعه‌ای از پیشرفت‌های ملموس را در استانداردهای کسب‌وکار محلی تاکسی ایجاد کرده است که از سال جاری تا سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد. شورا اعلام کرده است که بعضی از این اقدامات بلافاصله اعمال خواهند شد و تعدادی از بهبودهای بلندمدت قبل از معرفی و اجرا تحت رایزنی‌های عمومی قرار خواهند گرفت.

شورای شهر لستر اهداف مورد نظر در استراتژی تاکسی را شامل بهبود خدمات مشتری، ایمنی و اطمینان از این امر مهم اعلام کرد که موارد تعیین‌شده در آن به خوبی تنظیم شده باشد و مورد حمایت مستقیم شورای شهر قرار گیرد. هدف شورای شهر از استراتژی تاکسی همچنین تعهد به افزایش تعداد خودروهای کم‌آلاینده در حال خدمت است.

استراتژی تاکسی شورای شهر لستر از سوی دیگر به‌دنبال تشدید مقررات موجود در مورد رانندگان تاکسی است که در مناطقی به غیر از لستر ثبت‌نام کرده‌اند اما در این شهر مشغول فعالیت هستند. به همین دلیل این استراتژی معرفی دوربین‌های مداربسته درون وسایل‌نقلیه را در راستای بهبود ایمنی مشتریان و رانندگان در دستور کار خود قرار داده است.

از جمله تعهدات اعلام‌شده برای اعمال در استراتژی تاکسی طی چند ماه آینده شامل استانداردهای جامع واضح برای رانندگان و اپراتورها، شرایط به‌روز شده مرتبط با سلامت ایمنی و پایداری زیست‌محیطی وسایل‌نقلیه و ایجاد ساختارهای سازمانی بهتر برای مذاکره رانندگان تاکسی، اپراتورها و اتحادیه‌های شورای شهر لستر می‌شود. شورای شهر لستر همچنین متعهد شده است که با سایر شوراها عملیات مشترکی داشته باشد و تجربیات به‌دست‌آمده خود را با سایر شوراهای شهرهای همسایه به اشتراک بگذارد.

معاون شهردار لستر و مسئول خدمات نظارتی شهر ضمن معرفی عمومی استراتژی تاکسی اعلام کرد که این استراتژی تمام فعالیت‌هایی را که تا به امروز در زمینه استانداردهای استخدام در بخش‌های خصوصی و عمومی تاکسی‌رانی انجام گرفته است با یکدیگر تلفیق و نحوه عملکرد شورا در سال‌های آینده را برای بهبود خدمات و انجام تعهدات زیست‌محیطی آن در مورد کیفیت هوا و سفرهای پایدار مشخص می‌کند.

شورای شهر لستر با اشاره به این‌که تاکسی‌ها ارائه‌دهنده خدمات درب منزل منعطف و قابل دسترس هستند و در شرایطی که سایر شکل‌های حمل‌ونقل در دسترس نیستند، نقش اساسی در اقتصاد شبانه شهر ایفا می‌کنند، هدف از استراتژی تاکسی را حصول اطمینان مسافران از این اعلام کرد که کسب‌وکار تاکسی‌های محلی مؤثر، کارآمد و ایمن است و با استخدام نیروی کار شایسته و قابل اعتماد به‌طور عادلانه توسط شورای شهر تنظیم می‌شود.

یکی از اعضای شورای شهر نیز اعلام کرد که شورا پیش از این جلسات مشاوره‌ای لازم را با خدمات تاکسی‌رانی، مسافران و سایر ذی‌نفعان محلی به انجام رسانده است، بااین‌حال شورا در همین حین که پیشرفت‌های به‌دست‌آمده از این طریق در استراتژی تاکسی پیاده‌سازی می‌کند، برگزاری جلسات مشاوره بیشتر را نیز در دستور کار خود قرار داده است. وی همچنین تأکید کرد که به‌منظور ارزیابی تأثیر تاکسی‌های دارای مجوز در سایر مناطق شهر، شورای شهر لستر به‌دنبال همکاری‌های نزدیک‌تر با بخش‌های صدور مجوز در شهرهای همسایه از جمله ولورهمپتون است.

یکی از اهداف میان‌مدت شورای شهر لستر در استراتژی تاکسی شامل ایجاد گزینه‌های پرداخت غیرنقدی در تمام انواع وسایل‌نقلیه در بخش‌های خصوصی و دولتی و سایر اقدامات برنامه‌ریزی‌شده آن شامل همکاری با شوراهای دیگر برای تنظیم مقررات رانندگان «خارج از شهر» و آموزش و توسعه بهتر کارکنان صدور مجوز در کسب‌وکار تاکسی است.

شورا همچنین برای بررسی امکان‌سنجی خدمات مشترک بیشتر در صدور مجوز و مقررات تاکسی برنامه‌ریزی‌هایی داشته است. طی چند سال آینده نیز برنامه‌هایی برای ایجاد تسهیلات آنلاین برای رانندگان یا اپراتورها به‌منظور اجرا، تمدید و پرداخت برنامه‌ها، حصول اطمینان از اینکه همه مشتریان می‌توانند هنگام رزرو تاکسی یک وسیله‌نقلیه با آلایندگی فوق‌العاده کم یا دیزلی را انتخاب کنند یا در زمان انتخاب به گزینه‌های وسایل‌نقلیه قابل دسترس برای ویلچر دسترسی داشته باشند ایجاد خواهد کرد. نصب دوربین مداربسته و ردیابی GPS در تمام تاکسی‌ها نیز مورد توجه شورای شهر لستر قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر تقریباً دو هزار راننده تاکسی، حدود ۱۳۰۰ وسیله‌نقلیه خصوصی اجاره‌ای که توسط ۹۳ اپراتور مختلف اداره می‌شوند و بیش از ۲۳۰ واگن هاکنی یا «تاکسی سیاه» دارای مجوز از شورای شهر لستر در سطح شهر مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 579215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.