بودجه چند میلیون پوندی شورای شهر دوون برای کاهش کربن

شورای شهر دوون یک بسته مالی چند میلیونی اضافی به‌عنوان قسمتی از طرح کربن‌زدایی بخش عمومی دولت دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر دوون، شهری کوچک در جنوب غربی انگلستان، پس از ارائه یک پیشنهاد موفقیت‌آمیز به‌عنوان بخشی از جنبش کربن‌زدایی خود، بودجه‌ای اضافی بالغ بر ۲.۸ میلیون پوند از وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی (BEIS) دریافت کرد که بخشی از طرح کربن‌زدایی بخش عمومی (PSDS) است و به‌عنوان جایگزین طرح بازده انرژی سالیکس (Salix) انگلستان تا به امروز در سه مرحله ارائه شده است که مرحله اول آن یک میلیارد پوند به نهادهای بخش دولتی اختصاص داد. ارائه بودجه مذکور را نیز سالیکس برعهده دارد. هدف این طرح قرار دادن بخش عمومی در خط مقدم کربن‌زدایی ساختمان‌ها در بریتانیا است و بودجه اولیه اختصاص‌یافته به آن برای جایگزینی روشنایی در سه مرکز تفریحی شورای شهر با روشنایی LED مدرن و کارآمد مورد استفاده قرار گرفت.

شورای شهر دوون در نظر دارد بودجه مازاد دریافتی خود را در بخش جایگزینی منابع برق مراکز تفریحی «لردز میدو (Lords Meadow)»، «کردیتون (Crediton)» و مجتمع تفریحی «اکسه (Exe)» در «تیورتون (Tiverton)» از سوخت‌های فسیلی به منابع انرژی تجدیدپذیر هزینه کند. این مبلغ همچنین در بخش فن‌آوری‌های پمپ گرمایش منبع هوا و منبع زمینی و نصب روشنایی‌های LED جدید برای محوطه‌های هوای آزاد و پنل‌های خورشیدی اضافی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یکی از اعضای شورای شهر دوون گفت: «شورای شهر دوون یک برنامه بلندپروازانه برای کاهش انتشار کربن دارد و این پروژه جدید برای کاربران مناطق تفریحی و همچنین محیط محلی و جوامع گسترده‌تر شهر عملکردی بسیار مفید خواهد داشت. موفقیت این پروژه به‌طور قطع نشان‌دهنده تلاش‌های سخت شورا برای کشف تمام راهکارهایی است که به آن برای دستیابی به برنامه‌های بلندپروازانه آب‌وهوایی خود کمک می‌کند.»

یکی از اعضای دفتر پشتیبانی خدمات مشتریان سالیکس، مورد توجه قرار گرفتن نصب وسایل گرمایشی کم‌کربن و حمایت از اقدامات بهره‌وری انرژی در مراکز تفریحی شهر پس از موفقیت بودجه قبلی PSDS توسط شورای شهر دوون را بسیار عالی تلقی کرد و گفت: «ما تحت‌تأثیر رویکرد شورا نسبت به این پروژه‌ها قرار گرفته‌ایم و مشتاقانه منتظر همکاری با شورای شهر دوون و تدوام موفقیت‌های قبلی هستیم تا هدف بلندپروازانه آن برای دستیابی به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۳۰ محقق شود.»

شورای شهر دوون خاطرنشان کرد که نتیجه نهایی این تغییرات قطعاً تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و تفاوت قابل‌توجهی را برای جامعه و محیط ایجاد می‌کند؛ چراکه در ابتدا تنها انتظار می‌رفت سالانه بیش از ۴۵۰ تن کربن صرفه‌جویی شود و اکنون دوون در حال حرکت به سمت کربن‌صفر شدن است.

شورای شهر دوون در سال ۲۰۱۹ و به‌دنبال اعلام وضعیت اضطراری آب‌وهوایی به سایر نهادهای محلی منطقه پیوست و بخشی از گروه واکنش اضطراری آب‌وهوایی دوون شد. سپس اعضای آن با هدف نهایی کربن‌صفر شدن تا سال ۲۰۵۰ موافقت کردند اما هدف شورای شهر دوون دستیابی به کربن‌صفر شدن خالص تا تاریخ بلندپروازانه‌تر ۲۰۳۰ بود. پس از آن در اکتبر ۲۰۲۰، وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی (BEIS) طرح کربن‌زدایی بخش عمومی را راه‌اندازی کرد که توسط سالیکس ارائه شد.

این طرح به‌صورت مرحله‌ای ارائه می‌شود و بودجه جدید اختصاص‌یافته به شورای شهر دوون بخشی از کل هزینه‌های ۲.۵ میلیارد پوندی دولت برای طرح کربن‌زدایی بخش عمومی در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ است که شامل بیمارستان‌ها، مدارس، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی در میان صدها ساختمان عمومی در سراسر انگلستان می‌شود. طرح کربن‌زدایی بخش عمومی مصرف سوخت فسیلی را کاهش می‌دهد، به‌طور بالقوه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند و به ایجاد گرمایش کم‌کربن و ارتقای کارآمد سطح انرژی منجر می‌شود.

کد خبر 579212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.