از فرو رفتن سیخ کباب در پهلوی دختر ۶ ساله تا مرگ تلخ نوزاد ۲۴ روزه در حمام

فرو رفتن سیخ کباب در پهلوی دختر شش ساله، بازداشت قاچاقچی عتیقه با ۵۵ سکه و سنگ زیرخاکی، پایان ۳۴ روز اسارت پسر ۱۴ ساله، کشف ۵۶ کیلوگرم تریاک و دستگیری دو قاچاقچی، مرگ تلخ نوزاد ۲۴ روزه در حمام، بازداشت رئیس کلاهبردار شعبه بانک مسکن در ترکیه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جمشیدی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، اظهار کرد: ساعت ۰۳:۳۶ دقیقه بامداد درپی تماس با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گیر کردن سیخ کباب در بدن دختر بچه شش ساله در بیمارستان شهید مدنی خبر داده شد و بلافاصله نیروهای عملیاتی از ایستگاه‌های ۱۱۲ و ۱۲۵ به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: هنگام بازی با برادر یک سیخ کباب در پهلوی کودک شش ساله فرو رفته بود و با کمک آتش‌نشانان سیخ کوتاه و وی روانه اتاق عمل جهت جراحی شد. برای امداد رسانی به این حادثه شش نفر نیروی عملیاتی به همراه دو دستگاه خودروی امدادی به محل اعزام شدند.

بازداشت قاچاقچی عتیقه با ۵۵ سکه و سنگ زیرخاکی

غلامرضا هاشمی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: درپی گزارشات واصله مبنی بر نگهداری اشیای عتیقه توسط فردی در یکی از مزارع حاشیه شهرستان آران و بیدگل، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از کسب اطلاعات لازم و اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مرجع قضائی به محل مربوطه اعزام شدند و در نهایت طی بازرسی انجام شده ۵۵ عدد سکه قدیمی و تعدادی سنگ زینتی کشف کردند. برابر اعلام نظر کارشناس اداره میراث فرهنگی مشخص شد سکه‌های مکشوفه تاریخی و مربوط به دوره صفوی و ایلخانی بوده و سنگ‌ها نیز زیرخاکی و دارای ارزش تاریخی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از دستگیری قاچاقچی عتیقه خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پایان ۳۴ روز اسارت پسر ۱۴ ساله

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه سال جاری یک فقره آدم‌ربایی در یکی از روستاهای این شهرستان اعلام شد و بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس آگاهی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه و تحقیقات میدانی از شاهدان عینی مطلع شدند نوجوانی ۱۴ ساله توسط سرنشینان دو دستگاه پژو ۴۰۵ و سمند توسط افرادی ناشناس ربوده و به سرعت از محل متواری شده‌اند. با توجه به حساسیت موضوع به منظور حفظ جان این فرد، مأموران پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را آغاز و مطلع شدند آدم‌ربایان به دلیل اختلافات مالی با عموی فرد ربوده شده او را گروگان گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی کوار تصریح کرد: آدم‌ربایان که مطلع شده بودند پلیس به صورت شبانه‌روزی به دنبال شناسایی و دستگیری آنها است عرصه را بر خود تنگ و نوجوان ربوده شده را پس از ۳۴ روز در استان هرمزگان رها کردند. نوجوان ۱۴ ساله ربوده شده به صورت صحیح و سالم در هرمزگان تحویل خانواده وی شد و تلاش برای دستگیری آدم‌ربایان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

کشف ۵۶ کیلوگرم تریاک و دستگیری دو قاچاقچی

سرهنگ حجت‌الله سفید پوست، جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کرد: درپی اخبار واصله مبنی بر تردد یک محموله مواد مخدر در محور مواصلاتی اندیمشک به اهواز موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های اندیمشک و شوش قرار گرفت.

وی افزود: در این عملیات مشترک، مأموران با کنترل دقیق محور مواصلاتی موصوف موفق به شناسایی خودرو و دو نفر قاچاقچی آن شدند که پس از هماهنگی با مقام محترم قضائی خودرو موصوف به همراه دو قاچاقچی آن در شهرستان شوش دستگیر شدند. در این عملیات مشترک مقدار ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و مبلغ ۵۵ میلیون تومان وجه نقد و تعداد سه دستگاه گوشی تلفن همراه به کار رفته در امر قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: با قاطعیت تمام در مقابل سوداگران مرگ ایستاده‌ایم و اجازه جولان دادن به آنها را نخواهیم داد.

مرگ تلخ نوزاد ۲۴ روزه در حمام

هفتم خردادماه سال جاری خبر مرگ کودکی ۲۴ روزه در یکی از بیمارستان‌های جنوب غربی تهران به بازپرس میثم حسین‌پور اعلام شد. با گزارش این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. با ورود به بیمارستان در تحقیقات اولیه مشخص شد که نوزاد پسر ۲۰ روز قبل به بیمارستان منتقل شده و تلاش کادر درمان برای نجات او ادامه داشته است اما در نهایت نوزاد جان خود را از دست می‌دهد.

مادر نوزاد در تحقیقات اولیه گفت: بعد از به دنیا آوردن پسر دومم مادرم برای کمک به خانه ما آمده بود. روز حادثه پسر شش ساله‌ام را به حمام بردم و بعد از شستن او از مادرم خواستم تا نوزادم را هم به حمام بیاورد سرگرم شستن او بودم که ناگهان کف شامپو داخل بینی بچه رفت و رنگش سیاه شد. شروع به داد و فریاد کردم و نوزاد را به بیمارستان انتقال دادیم اما چند روز بعد پسرم جان باخت.

در ادامه تحقیقات همسر و مادر وی نیز اظهارات او را تأیید کردند. به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

بازداشت رئیس کلاهبردار شعبه بانک مسکن در ترکیه

مهدی سندگل نظامی، مدیر امور روابط عمومی بانک مسکن، اظهار کرد: به‌دنبال گزارش ارکان نظارتی بانک مسکن مبنی بر اینکه رئیس وقت یکی از شعبات شهرستان‌ها با ارائه اسناد و مدارک بانکی مجعول در دی ماه سال ۹۹ مرتکب جرایم اختلاس و کلاهبرداری شده و سپس به‌همراه خانواده خود به یکی از کشورهای همسایه متواری شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور و پیگیری‌های مدیرعامل بانک مسکن، موضوع به مراجع قضائی و مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارجاع شد.

وی افزود: این فرد با سوء‌استفاده از موقعیت شغلی و اغفال تعدادی از مشتریان دست به اختلاس و کلاهبرداری زده بود که بلافاصله با ورود ارکان نظارتی و مدیرعامل بانک مسکن، موضوع جرم ارتکاب‌یافته به مراجع قضائی و امنیتی منعکس شد و پس از پیگیری‌های لازم، دستورات مقتضی برای استرداد متهم و همسرش به کشور صادر شد.

مدیر امور روابط عمومی بانک مسکن با بیان اینکه با پیگیری‌های مداوم مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی نسخه‌ای از اعلان قرمز صادره علیه نامبرده به کشورهای عضو سازمان اینترپل ارسال شد، ادامه داد: با ورود پلیس بین‌الملل ناجا به موضوع، ضمن ثبت اطلاعات متهم در بانک اطلاعات افراد تحت‌تعقیب، زمینه ردیابی و شناسایی نامبرده فراهم شد و و در نهایت با شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از کشورهای همسایه، عملیات دستگیری وی و همدستانش با موفقیت انجام شد. متهمان در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه سال جاری به کشور بازگردانده و تحویل مقامات قضائی شدند.

کد خبر 579202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.