لزوم احیای هویت سازی در محلات تهران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری هویت سازی برای شهر تهران است ، در تهران و محلات نیز باید هویت را مجدد احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _ چهارشنبه یازدهم خردادماه_ در جلسه معاونان منطقه پنج اظهار کرد: مدیریت شهری نیازهای در لحظه مردم را پوشش می‌دهد، شهرداری با سایر نهادها و ارگان‌ها بسیار متفاوت است و کار آن بسیار فرسایشی و سنگین به شمار می‌رود و توقعات شهروندان نیز از شهرداری تهران بالا است.

وی ادامه داد: ایفای نقش توسط مردم ادامه پیدا می‌کند و شورایاری‌ها نگاه نظارتی بر شهرداری خواهند داشت و موضوع فعالیت شورایاری‌ها اصلاح خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم توجه به شورایاری محلات افزود: در این حوزه منع قانونی ایجاد شده است، اما این به معنای استفاده نکردن از ظرفیت‌های مردمی نیست بلکه به دنبال مردمی سازی محلات هستیم.

نادعلی گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری هویت سازی برای تهران است، هویت ایرانی، اسلامی و هویت انقلابی سه بخش هویتی کشور هستند و در تهران و محلات نیز باید هویت را مجدد احیا کنیم.

وی اضافه کرد: نگاه فرهنگی در میان مدیران از اهمیت به سزایی برخوردار است و جز هویت سازی، خانواده محوری و مسجد محوری نیز اهمیت بسیاری دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به رویکرد مسجد محوری گفت: این موضوع پایه فرهنگ‌سازی است و باید سیاست‌های مدیریت شهری در تمامی محلات ایجاد شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز در مدیریت شهری، نداشتن تعلق شهروندان است در شورای شهر و شهرداری، به دنبال هویت سازی برای شهر تهران هستیم. مردم به محله خود تعلق خاطر و تعصبی ندارند و این هویت سازی را در دو بعد خانواده محوری و مسجدمحوری پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 579192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.