بسیاری از جرایم به دلیل بی‌توجهی به عرف جامعه تبدیل شده است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: بسیاری از مباحث جرم و حرام است اما چون بی‌توجهی شده اکنون به عرف جامعه تبدیل شده است. متاسفانه ۹ ماه است که شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا امروز _چهارشنبه یازدهم خردادماه_ در سی‌ویکمین مجمع نمایندگان استان اصفهان که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته امتیازاتی در قالب حمایت از اقشار بسیج در نظر گرفته می‌شد، اما طی سال‌های گذشته به این مساله بی‌توجهی شده است. بی‌توجهی به این موضوعات موجب می‌شود که بخشی از افراد ضرورتی نبینند که در مساجد و پایگاه‌ها فعال شوند از این رو نباید پایگاه بسیج و مساجد خالی از ظرفیت نخبگان و هدایت و مدیریت افراد توانمند شود.

وی ادامه داد: براساس قانون در راستای مباحث فرهنگی ۱۸ دستگاه مسئول هستند ولی در استان هیچ ارگانی مکلف به رسیدگی به وضعیت کشف حجاب و سگ گردانی نیست. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، بسیج، و دستگاه‌های مختلف پیگیر این ناهنجاری‌ها نیست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) خاطر نشان کرد: بسیاری از مباحث جرم و حرام است اما چون بی‌توجهی شده اکنون به عرف جامعه تبدیل شده است. متأسفانه ۹ ماه است که شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل نشده است.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه بود پیگیر راه اندازی شبکه ارتباطات و برخورد با فضای مجازی مخرب بود اما اکنون هیچکس پیگیر و متولی فضای مجازی نیست. این در حالی است که تمام اغتشاشات، فراخوانی‌ها و درگیری‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

فدا گفت: درحال‌حاضر در آمریکا ۱۹ دانش‌آموز کشته می‌شود و در دبی یک هتل آتش گرفته است اما جنجال به راه نمی‌اندازند تنها در ایران اگر یک ساختمان فروبریزد همه دعوت به تجمع می‌کنند. فضای مجازی چه زمانی می‌خواهد سازماندهی شود؟ از دولت انتظار داریم به این مباحث بیشتر رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: کار اطلاع رسانی، اقناع سازی، ایجابی و توجیه مردم در راستای هدفمندی یارانه‌ها ضرورت بیشتری دارد. نباید مسئولان تصور کنند طرحی که مطرح شد پس کار تمام شده بلکه باید اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) یادآور شد: طی ۱۰ روز گذشته در ویلاشهر نجف آباد، فولادشهر، شاهین شهر، اصفهان و یزدان شهر درخواست تجمع برای حضور، عزاداری و همدردی با مردم آبادان داده شد و همه این موارد با کار اقناع سازی، توجیه و هم‌افزایی در آرامش کامل برگزار شد. اما باید توجه داشته باشیم که اراذل در حال سازماندهی هستند و سلاح و امکاناتی در اختیار دارند و قوانین آن‌ها بازدارنده نیست.

وی همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه بیشتر به مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی استان اشاره شد که نیازمند قانون‌گذاری و تدوین دستورالعمل‌ها و قوانین برای آسایش، آرامش و امنیت مردم است.

فدا با بیان اینکه برای هم‌افزایی، هم‌پوشانی و کمک به نمایندگان در راستای رسیدگی و توجه به مناطق کم برخوردار و محروم مسائلی مطرح شد، اظهار کرد: از این رو مجموعه بسیج و سپاه این آمادگی را دارد که در قالب مجمع نخبگان بسیج و دبیرخانه شهید مدرس به مجمع نمایندگان در راستای موضوع‌یابی، عارضه‌یابی و مساله‌یابی کمک کند تا طرح‌های مختلفی که در این راستا نیاز به تهیه دارد توسط مجمع نخبگان تهیه و برای پیگیری و توجه به مردم نقاط مختلف استان در اختیار نمایندگان قرار دهد.

کد خبر 579183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.