پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار

در کلیه کشورهای جهان، برنامه نویسی یکی از پردرآمدترین مشاغل است. حال سوال اینجاست که چه زبان برنامه نویسی ای و برای چه پلتفورمی درآمد بیشتری دارد؟

کدام را بهتر است یاد بگیریم تا در کنار شغل در ایران بتوانیم به کارهای سطح بالا در شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل نیز فکر کنیم. در ادامه این مقاله به بررسی انواع زبان‌ها برنامه نویسی و میزان درآمد هر کدام خواهیم پرداخت. درآمد اغلب به معنای موقعیت شغلی بیشتر نیست. روش جمع آوری اطلاعات نیز از طریق سایت‌های کاریابی همچون لینکدین جمع آوری شده است.‌

چرا شما باید برنامه نویسی یاد بگیرید؟

در حالت کلی برنامه نویسی باعث می‌شود که شما قدرت تحلیل ریاضی و همچنین تحلیل منطقی خود را بهبود ببخشید. یکی از ویژگی‌های اصلی برنامه نویسی این است که می‌توانید به سرعت آن را بیاموزید. روند اندیشیدن در برنامه نویسی در کنار کار، به زندگی شما نیز کمک می‌کند و به صورت ناخودآگاه حل مشکلات اطراف شما را آسان‌تر می‌کند.

فیلد های مختلف برنامه نویسی چیست؟

جدای از تمام مسائلی که برنامه نویسی برای شما به همراه خواهد آورد، با حضوری بیش از ۴ میلیارد انسان به صورت آنلاین دانش کامپیوتر و برنامه نویسی کامپیوتر و موبایل بسیار بیشتر از پیش مورد توجه و درآمد زاست.

برنامه نویسان می‌توانند در بخش‌های مختلفی فعالیت کنند از جمله آنها:

  • بازی سازی
  • درمان
  • مالی
  • طراحی اپلیکیشن
  • برنامه نویسی فرانت اند سایت
  • برنامه نویسی بک اند سایت
  • متاورس و ارزهای دیجیتال
  • و...

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار

طبق آمار جهانی علوم کامپیوتر و برنامه نویسی ۷۱ درصد حقوق اولیه بیشتری نسبت به علوم اجتماعی و انسانی دریافت می‌کنند.

میانگین درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

درآمد برنامه نویسی مانند هر کسب و کار و شغل دیگری به توانایی‌های شما بستگی دارد. میانگین درآمد برنامه نویسی در آمریکا با تجربه کمتر از یک سال تقریباً ۵۰۰۰۰ دلار در سال است. شاید این میزان درآمد در آمریکا بالا نباشد اما باید به تجربه و توجه کنید. این میزان حقوق نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر بالاتر است.

میانگین درآمد یک فرد با چندین سال تجربه در آمریکا تقریباً ۸۵۰۰۰ دلار است. این میزان یک زندگی راحت را در آمریکا تأمین می‌کند.

برنامه نویسی ها با بیشترین درآمد کدام اند؟

۱. Scala

زبان برنامه نویسی اسکالا یکی از سخت‌ترین زبان‌های برنامه نویسی است. اما در صورتی که این مورد را پشت سر بگذارید می‌توانید با خیال راحت حداقل در کشورهای جهان اول کاری با درآمد بالا به دست آورید.

هدف از زبان اسکالا یک زبان جاوا بهتر بوده است. همانطور که در بخش‌های قبلی بیان شد این زبان در توئیتر، لینکدین مورد استفاده قرار گرفته است.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۲.۵ هزار دلار

۱۵۰ هزار دلار

۲. زبان Go

زبان برنامه نویسی Go توسط گوگل توسعه داده شد و در نوامبر ۲۰۰۹ معرفی شد. به عنوان یک پلتفرم منبع باز، به طور فعال برای پروژه‌های درون شرکت و چندین سرویس شناخته شده در سطح جهان مانند SoundCloud، Netflix، Dropboxاستفاده می‌شود.

در سال‌های اخیر، Go به لطف مزایایی که برای کارهای چند رشته‌ای مانند پردازش موازی کارآمد، زمان راه‌اندازی سریع، و استفاده از حافظه بهینه، بسیار رشد کرده است.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۱.۶ هزار دلار

۱۴۰ هزار دلار

۳. زبان Rust

Rust به عنوان یک پروژه جانبی توسط یک کارمند شرکت فناوری ایجاد شد و در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این زبان با C و C ++ قابل مقایسه است و حاوی بسیاری از دستورات و کلمات کلیدی یکسان از هر دو زبان و برخی عناصر منحصر به فرد فقط از Rust است.

دو مورد از ویژگی‌های Rust جلوگیری از خطا و ذخیره سازی کارآمد است. این زبان می‌تواند روی دستگاه‌های سخت افزاری و سرویس‌های شبکه اجرا شود.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۰.۸ هزار دلار

۱۳۰ هزار دلار

۴. زبان Swift

در سال ۲۰۱۴، اپل این زبان برنامه نویسی را راه اندازی کرد و از آن زمان به یکی از سریع‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در حال رشد تبدیل شد. سوئیفت ساخت برنامه‌های iOS را بر روی دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ آسان می‌کند و برای برنامه‌های هوش مصنوعی نیز به طور فزاینده‌ای رایج شده است. استفاده بسیار زیاد از swift در طراحی اپلیکیشن باعث افزایش درآمد این برنامه نویسی شده است. طراحی اپلیکیشن با swift به صورت اختصاصی برای آی او اس و مک او اس و ایپد او اس انجام می‌گیرد. با توجه به ان که اپلیکیشن‌های سیستم عامل‌های اپل درآمد بسیار بیشتری نسبت به اندروید دارند، بنابراین این درآمد سالانه قابل درک است.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۰.۴ هزار دلار

۱۲۵ هزار دلار

۵. زبان C

C یکی از قدیمی ترین زبان‌های برنامه نویسی بیسیک و تا به امروز یکی از محبوب ترین آنهاست که در سال ۱۹۷۲ توسط دانشمند کامپیوتر آمریکایی دنیس ریچی توسعه یافت.

پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی برای بازار کار

توسعه دهندگان C به طور متوسط ۱۲۵۰۰۰ دلار در ایالات متحده و ۵۰۰۰۰ دلار در سراسر جهان حقوق می‌گیرند. C به عنوان یک زبان همه منظوره برای برنامه نویسی طیف گسترده ای از سیستم‌های کامپیوتری و سخت افزار توسعه داده شد.

بسیاری از زبان‌هایی که امروزه استفاده می‌شوند، از جمله جاوا، پی‌اچ‌پی و جاوا اسکریپت، ریشه در زبان C دارند. این زبان‌ها برای طراحی اپلیکیشن، طراحی سایت بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا جهان با PHP توسعه داده شده است که در طراحی سایت بسیار کاربر دارد.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۰.۴ هزار دلار

۱۲۵ هزار دلار

۶. زبان Hackell

Haskell اولین بار در سال ۱۹۹۰ ظاهر شد. کمیته‌ای این زبان را برای حذف چالش‌های پیشینیان خود مانند ML، Hope و Miranda ایجاد کرد.

برنامه نویسان از Haskell برای تحقیق و آموزش کدگذاری بلوک تابعی استفاده می‌کنند. ویژگی‌های اصلی این زبان شامل دوره‌های توسعه کوتاه‌تر، قابلیت اطمینان بالا است و توسعه‌دهندگان سمپوزیوم ACM Haskell را سالانه برای جمع‌آوری و به اشتراک گذاشتن ایده‌های این زبان برگزار می‌کنند.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۰ هزار دلار

۱۲۱ هزار دلار

۷. زبان TypeScript

تایپ اسکریپت (TypeScript) زبان برنامه نویسی زیر مجموعه زبان جاوا اسکریپت است که توسط ماکروسافت توسعه داده شده است. تایپ اسکریپت برای توسعه پروژه‌های بزرگ جاوا اسکریپت بسیار کارآمد بوده و تا فرایند توسعه را راحت تر و سریع‌تر می‌کند.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۱۰ هزار دلار

۱۲۰ هزار دلار

۸. Java

جاوا یک زبان برنامه نویسی قدیمی است که از برای برنامه‌های موبایل، سیستم عامل موبایل و وب مورد استفاده قرار می‌گرفت. با استفاده این زبان در اندروید، از نظر حقوق دریافتی به ۷ زبان برتر جهانی پیوست. جاوا در ابتدا توسط Oracle توسعه داده شد و بسیار محبوب شد.

درآمد ماهانه

درآمد سالانه

۸.۶۶ هزار دلار

۱۰۴ هزار دلار

مشاوره برنامه نویسی وب و اپلیکیشن

در صورتی که شما نیاز به مشاوره برای شروع کار خود دارید می‌توانید از آژانس ایران وبر کمک بگیرید. آژانس ایران وبر در زمینه‌های مختلفی از جمله بازی، طراحی اپ، طراحی سایت مشغول به کار است و می‌تواند مشاوره خوبی در این زمینه به شما بدهد. همچنین برای طراحی اپلیکیشن ایران وبر و طراحی سایت ایران وبر کافی است نام"ایران وبر" را جستجو کنید.

منبع: آژانس ایران وبر

کد خبر 579169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.