هوشمندسازی اولویت اصلی سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور

رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور گفت: الکترونیکی و هوشمندسازی کردن تمام فرآیندهای ثبت شرکت‌ها، اصلاح روش‌ها و اصلاح برنامه‌های نرم‌افزاری از سیاست‌های سند تحول است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بابایی امروز چهارشنبه _ یازدهم خردادماه_ در نشست تخصصی با رؤسای واحدهای ثبتی استان مرکزی، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه رضایتمندی مردم است که همه مدیران و کارکنان ثبت باید آن را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغ شده و دوران تحول در قوه قضائیه چندین شاخص دارد که یکی از شاخص‌ها در سازمان ثبت‌اسناد و املاک، الکترونیکی شدن و هوشمندسازی فرآیندهاست که باعث تسریع در امور و صحت انجام داده‌ها و کاهش فساد می‌شود.

رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بازداشت و رفع بازداشت به مقامات قضائی تفویض می‌شود، تصریح کرد: الکترونیکی و هوشمندسازی تمام فرایندهای ثبت شرکت‌ها، اصلاح روش‌ها و اصلاح برنامه‌های نرم‌افزاری از سیاست‌های سند تحول است. الکترونیکی شدن فرایندهای اسناد، از جعل اسناد و استعلامات و جلوگیری خواهد کرد که این مهم نیز به‌زودی انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مراجعات مردم باید به حداقل برسد چراکه وقت مردم ارزشمند است و هزینه‌های حمل‌ونقل برای مردم زیاد است، گفت: در سازمان ثبت به دنبال هوشمندسازی اسناد هستیم و این مهم رضایت مردم را به همراه خواهد داشت، در این عرصه مسائلی همچون خطای انسانی مشاهده نخواهد شد چراکه تمام امور به‌صورت هوشمند و الکترونیکی انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در بدو ورود به استان، به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی دیدار و در خصوص سیاست‌های کلی نظام در حوزه قضائی و لزوم بازنگری مؤلفه‌ها و راهبردهای قضائی مواردی را مطرح کرد.

وی همچنین، در بازدید از اداره ثبت منطقه یک و دو اراک بر عدم خروج پرونده‌ها از بایگانی مگر در مواقع ضروری و حذف گردش پرونده‌ها، الکترونیکی شدن تمام پرونده‌ها تا پایان سال، جلوگیری از فعالیت شرکت‌های صوری و تسریع در کار شرکت‌های واقعی تأکید کرد.

کد خبر 579167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.