«برادران لیلا» بدون مجوز اکران در کن حضور داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «برادران لیلا» بدون دریافت مجوز اکران به جشنواره کن رفت و عوامل آن به دلیل رعایت قانون مشمول ضوابط تنبیهی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: این فیلم موهن در خارج از کشور و اردن فیلمبرداری شد و فیلم مجوز ساخت نداشت. عوامل فیلم مقیم خارج از کشور هستند و اگر داخل کشور بودند، مشمول برنامه‌های تنبیهی می‌شدند.

وی تصریح کرد: طبق قانون فیلم‌هایی که به جشنواره خارجی می‌روند باید مجوز اکران داشته باشند چون اسکار فیلم بدون مجوز نمی‌پذیرد اما جشنواره کن این‌طور نبود. به عوامل فیلم «برادران لیلا» اعلام شده بود بدون اخذ مجوز نروند و چون مجوز اکران نگرفتند، مشمول اعمال قانون می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این‌که آیا اکران نشدن فیلم «برادران لیلا» به گیشه ضربه نمی‌زند، گفت: اکران هر فیلم منوط به گذراندن مراحل قانونی دریافت مجوز است اما عوامل این فیلم قانون را رعایت نکردند و عزم ما در دوره جدید بر رعایت قانون است.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که اگر «برادران لیلا» مجوز اکران نداشت، چرا برای جشنواره فیلم فجر دعوت شده بود، اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر نیاز به مجوز اکران در داخل ندارد و هیئت داوران در واقع اثر را داوری می‌کند.

وی افزود: نشست با عوامل فیلم برگزار شد و از آنان خواسته شد مجوز بگیرند و سازمان سینمایی هم این را به عوامل فیلم اعلام کرده بود اما توجه نشد. ما مکلف به اجرای آئین‌نامه‌ای هستیم که در سازمان سینمایی هست و بنا بر این است که فیلم اکران نشود؛ گرچه ممکن است تبصره‌ای داشته باشد.

به گزارش ایمنا، برادران لیلا درباره زنی به نام لیلا (ترانه علیدوستی) است که در ۴۰ سالگی، تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و چهار برادرش کرده است و خانواده‌ای پرتنش دارد که زیر فشار قرض‌های متعدد است. در حالی که برادران او به سختی تلاش می‌کنند خرج زندگی خود را دربیاورند، لیلا نقشه‌ای می‌چیند…

برادران لیلا به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و سعید پورصمیمی ساخته شده و پخش بین‌الملل آن برعهده کمپانی وایلد بانچ است.

کد خبر 579142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.