فیروزه شجاعی؛ زنی که قهرمان زندگی ما است

یک کاربر فضای مجازی درباره مادر یک شهید در توییتی نوشت: «فیروزه شجاعی، سلبریتی نیست، نخل طلایی و اسکار هم نگرفت، اما این زن قهرمان زندگی ما است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی درباره مادر یک شهید در توییتی نوشت: «فیروزه شجاعی را می‌شناسی؟ او مادر شهید یوسف داورپناه است. منافقین سر او را بریدند، شکمش را پاره کردند و جگر یوسف را بیرون کشیدند و بدنش را قطعه‌قطعه کردند و این مادر را همراه با پیکر شهیدش حبس کردند. سلبریتی نیست، نخل طلایی و اسکار هم نگرفت، ولی این زن، قهرمان زندگی ما است.»

فیروزه شجاعی؛ زنی که قهرمان زندگی ماست

به گزارش ایمنا، شهید یوسف داورپناه در پانزدهم تیرماه سال ۱۳۴۴ در شهر کرمان متولد شد. او در رشته برق فارغ‌التحصیل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد. داورپناه، پس از آن که منافقین و گروهک‌های ضدانقلاب در غرب کشور اقدام به اغتشاش کردند، داوطلبانه به کردستان رفت و در پیرانشهر با هدف مبارزه با منافقین و ضدانقلاب به جمع گروه ضربت سپاه پاسداران پیوست.

در پنجم شهریورماه سال ۱۳۶۲، زمانی که اعضای حزب دموکرات کینه‌ای سخت از یوسف داشتند، با هجوم به منزل این شهید او را به اسارت گرفتند و پس از شکنجه فراوان، به طرز فجیعی او را به شهادت رساندند و پیکر یوسف را به مادرش برگرداندند.

فیروزه شجاعی، مادر شهید یوسف داورپناه در این‌باره گفته است: «خبر که آمد، یوسف را شهید کرده‌اند، پدرش همان‌جا دق کرد و جانش را از دست داد. گفته بودند، برای تحویل جنازه‌اش به مقر حزب بیا. به آن طرف رودخانه یعنی مقر حزب دموکرات رفتم، جنازه یوسفم تکه‌تکه شده بود، انگشت‌هایش، اجزای بدنش، جگرش. گفتند: اجازه نداری از اینجا او را خارج کنی، همین جا دفنش کن، در حالی که اعضای ضدانقلاب به صورت مسلح بالای کوه ایستاده بودند، با دست‌هایم زمین را کندم، تکه‌تکه یوسفم را در قبر گذاشتم، یک مهر کربلا در دستم بود، خرد کرده و روی تکه‌های جسدش پاشیدم.»

کد خبر 579103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.