اعطای مجوز به برج رفاهی ۴۰ طبقه توسط شورای شهر ونکوور

شورای شهر ونکوور از اعطای مجوز به یک برج مسکونی-رفاهی ۴۰ طبقه در مرکز شهر خبر داد که برای ونکوور مزایای عمومی به ارزش بیش از ۴۴ میلیون دلار به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته شورای شهر ونکوور از تصویب طرح ایجاد یک برج ۴۰ طبقه لوکس در مرکز شهر خبر داد که برای شهر مزایای عمومی خیره‌کننده‌ای به ارزش بیش از ۴۴ میلیون دلار به همراه خواهد داشت. شورا اعلام کرد که بخش عمده این مبلغ به ارزش ۳۷ میلیون دلار در قالب کمک‌های مالی در اختیار شهرداری و بخش خدمات رفاهی اجتماعی (CAC) شورا قرار خواهد گرفت که این مبلغ یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های صددرصد مالی به این بخش محسوب می‌شود.

شورای شهر ونکوور با این تصویب اعلام کرد که با وجود دو فرد غایب در روز رأی‌گیری، هفت رأی موافق و یک مخالف با درخواست برنامه تغییر منطقه‌ای شهر ونکوور در راستای ساخت این برج مسکونی-رفاهی با یک سکوی شش طبقه در خیابان آلبرنی ۱۶۶۸-۱۶۸۴ (در ضلع جنوب غربی خیابان آلبرنی و خیابان بی دول) واقع در شمال خیابان رابسون که در سپتامبر ۲۰۱۷ ارائه شده بود، موافقت کرد.

برج مسکونی-رفاهی مذکور با مساحت کل حدوداً ۲۳۸ هزار فوت مربع، ۱۱۷ متر ارتفاع دارد و دارای پنج سطح زیرزمینی شامل ۱۶۷ محل پارک خودرو و ۳۵۹ فضای امن پارک دوچرخه است و جایگزین ساختمان‌های قدیمی ۱۳ و ۱۴ طبقه‌ای خواهد شد که در مجموع ۲۳ واحد طبقاتی دارد.

شورای شهر ونکوور معماری این برج منحصربه‌فرد را با ۱۲۸ خانه کاندومینیوم چشمگیر خواند و اعلام کرد که برج کاملاً برای خانواده‌ها طراحی شده و نیمی از واحدهای آن دوخوابه و نیمی دیگر سه‌خوابه است. وجود آب‌نمای چشمگیر در محوطه بیرونی و استفاده از بام‌های سبز در آن نیز نقطه عطف برج محسوب می‌شود.

کاندومینیوم یا به اختصار کاندو عبارت است از یک واحد انفرادی و به عبارت ساده‌تر یک واحد آپارتمانی با مالکیت خصوصی در جامعه‌ای از واحدهای دیگر در یک برج که مالکان آن به‌طور مشترک مالک مناطق مشترکی هم‌چون استخر، گاراژ، آسانسور، راهروهای بیرونی و سالن‌های ورزشی هستند. هر مالک در زمان خرید برای واحد خود سند مجزایی دریافت می‌کند و می‌تواند آن را به فروش برساند یا اجاره دهد. کاندومینیوم در واقع همان مجموعه‌های آپارتمانی محسوب می‌شود که هر یک از واحدهای آن در اختیار یک فرد جدا قرار دارد و بخش‌های هم‌چون محوطه بیرونی، زمین بازی، پارکینگ، سالن‌های برگزاری کنفرانس و غیره در آن به‌صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در طول جلسه استماع عمومی پارلمان یکی از اعضای شورا از ضرورت هدایت CACهای نقدی پروژه به سمت تسهیلات اجتماعی و تفریحی مورد نیاز، به‌ویژه برای جایگزینی مرکز اجتماعی «وست‌اند» و مرکز آبزیان ونکوور سخن گفت که در اوایل بهار سال جاری دیواره بیرونی آن فرو ریخت. این عضو شورای شهر ونکوور ضمن قدردانی از ایجاد برج مذکور که باعث فراهم آمدن CAC می‌شود، از پاسخ روشن کارکنان و اعضای شورای شهر در زمینه تخصیص CACها از یک پروژه به یک مرکز رفاهی خاص سپاس گذاری کرد که علی‌رغم غیر رایج بودن این اقدام، نیاز مرکز آبزیان را به تعمیر نادیده نگرفتند.

یکی از اعضای حزب سبز شورای شهر ونکوور ضمن تمجید از طراحی چشمگیر این برج، پروژه مذکور را یکی از طرح‌های نهایی پروژه «روری (Revery)» معرفی کرد که پیش از این توسط گروه معماری «بینگ تام»، معمار مشهور بین‌المللی ونکوور به ثبت رسیده بود که فوت ناگهانی وی هشت ماه پس از ارسال درخواست رسمی به شورای شهر منجر به ناتمام ماندن کار شد.

کد خبر 579069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.