قطع ۱۲۰ اصله درخت با مجوز کمیسیون اشجار

سرپرست شهرداری آستارا گفت: با مجوز کمیسیون اشجار شهرداری، ۱۲۰ اصله درخت در محل احداث مسکن ملی آستارا قطع شده است.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو مکاتبات اداره راه و شهرسازی با شهرداری آستارا مبنی بر فوریت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر، کمیسیون قطع اشجار شهرداری با حضور نمایندگان دادستان و فرمانداری تشکیل و قطع درختان کاشته شده در محل احداث مسکن ملی مصوب شد.

وی افزود: روز گذشته ۱۲۰ اصله درخت از گونه‌های صنوبر تبریزی، کاج برگ سوزنی، چنار کرج و توسکا با قطر ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر در محل احداث مسکن ملی، روبه‌روی دانشگاه آزاد آستارا قطع شده است.

سرپرست شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کمیسیون اشجار شهرداری، اداره راه و شهرسازی باید به ازای هر درخت قطع شده در محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دو نهال یا معادل ارزش آن را به شهرداری اعطا کند تا واحد فضای سبز شهرداری نهال‌ها را در فصل کاشت، غرس کند.

نوپور با تاکید بر اینکه بدون مصوبه کمیسیون اشجار شهرداری، هیچ درختی در فضای سبز شهری قطع نمی‌شود، گفت: ۱۸ کارگر شهرداری به صورت شبانه‌روزی وظیفه کاشت، آبیاری، گل‌کاری، درخت‌کاری، هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 579029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.