ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

با پایان یافتن فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ فوتبال باشگاهی اروپا، سری به ترکیب منتخب لیگ‌های معتبر اروپایی می‌زنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال لیگ قهرمانان اروپا بالاخره نمایش فصل باورنکردنی را پایان داد و رئال مادرید لیورپول را شکست داد تا با دبل لالیگا-جام اروپا همه را شگفت‌زده کند.

در جام‌های دیگر، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، آث میلان و پاری سن ژرمن همگی عناوین لیگ را جشن می‌گیرند، در حالی که آینتراخت فرانکفورت و رم جام‌های لیگ اروپا و لیگ کنفرانس را به خانه بردند.

برترین بازیکنان فصل ۲۰۲۱-۲۲ چه کسانی بودند؟

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

دروازه‌بان؛ کورتوا (رئال مادرید)

کورتوا پس از فینال لیگ قهرمانان اروپا، ادعا کرد که اعتباری را که شایسته آن است، به خصوص در اسپانیا دریافت نمی‌کند. دروازه‌بان بلژیکی در پاریس فوق‌العاده بود و ۹ سیو باورنکردنی انجام داد و تقریباً به تنهایی یکی از عملکردهای دروازه‌بانی عالی در فینال جام اروپا را برای رئال مادرید به دست آورد، و همچنین مهم است که در اینجا تأکید کنیم: مرد سابق چلسی نه تنها در ورزشگاه دو فرانس فوق‌العاده بود، بلکه او بیش از یک سال است که درخشان بوده و نقشی کلیدی در قهرمانی لوس بلانکوس در لیگ ایفا کرده است.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

دفاع راست؛ ترنت آرنولد (لیورپول)

نه تنها یک مدافع کناری هجومی فوق‌العاده، بلکه قهرمان شهر لیورپول یکی از خلاق‌ترین بازیکنان فوتبال جهان نیز است. در واقع، الکساندر آرنولد، ۱۸ پاس گل در تمام رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به ثبت رساند، فقط توماس مولر و کیلیان امباپه موفق شدند از این تعداد بیشتر پاس گل دهند. الکساندر آرنولد اما نتوانست وینیسیوس جونیور را در فینال لیگ قهرمانان اروپا مهار کند، اما مطلقاً نمی‌توان انکار کرد که بازی تدافعی او در طول فصل گذشته جهش داشته است. در حال حاضر هیچ دفاع راست بهتری در جهان نسبت به او وجود ندارد.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

دفاع وسط؛ ویرجیل فن دایک

شک بسیاری در مورد اینکه فن دایک وجود داشت که آیا پس از مصدومیت زانویش که فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ او را خانه‌نشین کرد، به عنوان همان بازیکن با صلابت بازمی‌گردد یا خیر. با این حال، پس از شروع ضعیف فصل، ملی‌پوش هلندی به بهترین فرم خود بازگشت و نقشی اساسی در لیورپول ایفا کرد که به شدت به کسب یک چهارگانه تاریخی نزدیک شده بود. او همه چیز را آسان می‌کند.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

دفاع وسط؛ داوید آلابا

آلابا نماینده بخش بزرگی از قهرمانی رئال مادرید است. حتی بدون وارد شدن به بحث حقوق او، انتخاب یکی از بااستعدادترین و همه‌کاره‌ترین مدافعان جهان در یک انتقال رایگان، همیشه یک حرکت هوشمندانه بود. هر چند آلابا با در اختیار گرفتن پیراهن شماره ۴ سرخیو راموس، فشار بیشتری به خود وارد کرد، اما او از پس این چالش برآمد. او علاوه بر عملکرد عالی در قلب خط دفاعی بلانکوس، حساب خود را با منتقدان با گلزنی در ال‌کلاسیکو به بارسلونا در اکتبر گذشته تسویه کرد و با نمایش صندلی پس از گلزنی، به گلش معنای خاصی بخشید.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

دفاع چپ؛ تئو هرناندز

اندی رابرتسون بدون شک کامل‌ترین دفاع چپ جهان است. ژائو کانسلو قطعاً همه‌کاره‌ترین است. با این حال، تئو هرناندز بیشترین رأی را برای حضور در ترکیب سال به‌خاطر کمک به میلان برای کسب اولین اسکودتو پس از ۱۱ سال به دست آورد. بازیکن سابق رئال مادرید ۹ پاس گل داد و پنج بار در تمام رقابت‌ها گلزنی کرد، از جمله آن تلاشش مقابل آتالانتا در هفته آخر سری آ بود که خاطرات "گل قرن" جورج وآ را تداعی کرد.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

هافبک دفاعی؛ رودری

برای مدت طولانی به نظر می‌رسید که منچسترسیتی ممکن است برای جایگزینی فرناندینیو مشکل داشته باشد و سپس رودری آمد و به آرامی اما مطمئن خود را به عنوان بهترین هافبک دفاعی حال حاضر معرفی کرد.

هیچ بازیکنی در پنج لیگ بزرگ اروپا بیشتر از ملی پوش اسپانیایی (۳۹۹) رکورد پاس سالم را به دست نیاورده است، در حالی که او بیش از هر هافبک دیگری (۳۳۸۲) پاس داده بود. بنابراین، برای تیم پپ گواردیولا و قهرمانی آنها در لیگ برتر، حضور او کاملاً ضروری است.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

هافبک؛ محمد صلاح

ترنت الکساندر آرنولد می‌گوید که صلاح "قربانی موفقیت خودش" است و او یک امتیاز دارد. واقعیت این است که در لیگ برتر در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ هیچکس بیشتر از صلاح گل یا پاس گل دریافت نکرد، در حالی که او بارها در ضربات مهم، تمرکز خود را از دست داد، به ویژه در بازی مقابل منچسترسیتی در آن فیلد. مأموریت انتقام‌جویانه او مقابل مادرید در پاریس طبق برنامه پیش نرفت، در درجه اول به خاطر درخشش تیبو کورتوا، اما در کل، صلاح بار دیگر در این فصل فوق‌العاده بود.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

هافبک هجومی؛ دیبروینه

لمس جام لیگ قهرمانان ممکن است بار دیگر از دی بروین دور باشد، اما این بازیکن درخشان بلژیکی بار دیگر لیگ برتر را شبیه به زمین تمرینی خودش کرد. زدن چهار گل توسط او در پیروزی پنج بر یک مقابل وولوز در اوایل این ماه، به سادگی قابل باور نیست. دی بروین با ۱۴ پاس گل و ۱۹ گل بار دیگر ثابت کرد که بهترین هافبک تهاجمی حال حاضر است.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

هافبک چپ؛ رافائل لیائو

اکنون تمام دنیای فوتبال می‌دانند که چرا لیائو به عنوان بهترین استعدادی که از آکادمی جوانان مشهور اسپورتینگ بیرون آمده است، در نظر گرفته می‌شود. او در این فصل برای میلان بسیار هیجان‌انگیز بود. وی ۱۱ گل و ۱۰ پاس گل داد تا اسکودتو را ارمغان آورد، او بارها و بارها در زمانی که هم‌تیمی‌هایش به او بیشتر نیاز داشتند، به میدان رفت، به ویژه در آخرین روز فصل که هت‌تریک کرد. به پیروزی قاطع در ساسولو کمک کرد او انتخاب واضحی برای بهترین بازیکن فصل سری‌آ بود، منصفانه است که بگوییم این مقایسه با تیری آنری، دیگر چندان خیالی به نظر نمی‌رسد.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

مهاجم هدف؛ لواندوفسکی

لواندوفسکی ۳۳ سال سن دارد و با این حال تقریباً تمام تیم‌های مطرح اروپا در حال بررسی تلاش برای جذب او در تابستان هستند؛ چراکه این مهاجم پرکار در اوج قدرت خود باقی مانده است. در واقع، شماره ۹ بایرن مونیخ ۵۰ گل در این فصل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند که دومین رکورد برتر در کل دوران حرفه‌ای او بود.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

مهاجم هدف؛ بنزما

هیچ راهی وجود ندارد که کریم بنزما در اواخر سال جاری میلادی، پس از یک نمایش درخشان از سوی این بازیکن فرانسوی، به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته نشود. محصول آکادمی لئون پیش از این هرگز بیش از ۳۲ گل در یک فصل به ثمر نرسانده بود. او در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ موفق شد ۴۴ گل بزند و مادریدی‌ها لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا را بردند. علاوه بر این، او هرگز در زمانی که فشار روی تیمش بود، شکست نخورد و البته در مقابل پاری سن ژرمن و چلسی هت‌تریک کرد.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس

در این بین کسانی را که شانس حضور در لیست را از دست دادند و می‌توانستند حضور داشته باشند، را هم اعلام می‌کنیم:

درون دروازه، مایک میگنان و آلیسون بکر هر دو به ترتیب برای میلان و لیورپول فوق‌العاده بودند، اولی، نمایش فوق‌العاده‌ای را برای جایگزینی جیجی دوناروما انجام داد و دومی بیش از هر دروازه‌بان دیگری در پنج لیگ بزرگ اروپا، دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

روبن دیاز یک مرد مستحکم در خط دفاعی من‌سیتی بود، در حالی که آنتونیو رودیگر آخرین فصل فوق‌العاده‌اش را در چلسی پشت سر گذاشت. همچنین، همان‌طور که قبلاً ذکر شد، ژائو کانسلو و اندرو رابرتسون هر دو می‌توانستند در لیست که پست دفاع چپ حضور داشته باشند. پاس گل فوق‌العاده لوکا مودریچ برای گل رودریگو به چلسی به خوبی خلاصه‌ای از فصل درخشان او برای مادرید بود، برناردو سیلوا یک بار دیگر نقش مهمی در قهرمانی سیتی ایفا کرد، درحالی که ساندرو تونالی پس از یک سال اول سخت در میلان، درخشان بود. کریستوفر نکونکو اعداد فوق‌العاده را در لایپزیگ خلق کرد که مسلماً می‌توانست در ترکیب حضور داشته باشد، اما رقابت برای پست‌های تهاجمی بسیار شدید بود. ستاره‌هایی مثل سادیو مانه و کیلیان امباپه، که در بیشتر فصل ستاره پاری‌سن‌ژرمن بود، و حتی وینیسیوس جونیور که با رئال قهرمان فینال لیگ قهرمانان شد، می‌توانستند در ترکیب سال حاضر باشند.

ترکیب تیم منتخب فصل اروپا +عکس


کد خبر 578947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.