حادثه متروپل نتیجه نقض قوانین است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حادثه متروپل نتیجه بروکراسی زائد و نقض قوانین است. اگر از این اتفاقات درس عبرت نگیریم، تنها خاطره تعریف کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری هاشمی امروز _سه‌شنبه، دهم خردادماه_ در جریان شصت و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره حادثه اندوه‌بار متروپل آبادان اظهار کرد: حادثه متروپل نتیجه قانون‌شکنی، ساختارگریزی و بروکراسی زائد و نقض قوانین است، اگر از این اتفاقات درس نگیریم تنها خاطره تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه عبرت‌گیری باید مدل یافته و ساختارمند باشد ادامه داد، باید از دوساعتی که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در مورد این حادثه بحث شد بهترین استفاده را در جهت شناسایی و احصاچالش‌های پیش رو کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: تقاضا دارم جمع بندی و نتیجه‌گیری در اولویت قرار بگیرد و تصمیم‌گیری مناسب برای شهر تهران نیز انجام شود.

وی افزود: باید برای ساختمان‌های ناپایدار و سازه‌های دیگر شهری مانند پل‌ها؛ گودهای موجود و روش‌های گود برداری و ساختمان‌های مشمول ماده ۱۰۰، کارگروه‌هایی متشکل از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهر سازی و وزارت کشور تشکیل شود و برای هرکدام از موضوعات در این کارگروه تصمیم‌ گیری مناسب صورت گیرد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: تصمیم‌گیری در این کارگروه می‌تواند جلوی نقض قوانین را بگیرد و در عین حال می‌تواند به اجرای صحیح قوانین کمک کند؛ بنابراین پیشنهاد تشکیل این کارگروه را می‌توانیم به صورت مکتوب تقدیم هیأت رئیسه کنیم.

کد خبر 578932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.