توقیف بیش از ۱۱ هزار خودرو در اصفهان/بیشترین سرعت غیرمجاز در ۳ بزرگراه

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به برخورد قاطع این پلیس با رانندگی تهاجمی رانندگان در راه‌های شهری، از توقیف یک هزار و ۱۱ دستگاه خودرو به دلیل تخلف سرعت غیرمجاز طی یک ماه گذشته توسط کارشناسان این پلیس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سرعت غیرمجاز یکی از تخلفاتی است که باعث بروز حوادث رانندگی ناگوار می‌شود، متأسفانه برخی رانندگان قانون‌گریز رانندگی تهاجمی یا رانندگی با سرعت‌بالا دارند که طرح تشدید برخورد با این‌گونه رانندگان از ابتدای امسال در دستور کار ویژه پلیس راهور استان اصفهان قرار گرفته است.

وی افزود: در همین رابطه تنها در اردیبهشت‌ماه امسال یک هزار و ۱۱ دستگاه خودرو به دلیل تخلف سرعت غیرمجاز توسط کارشناسان پلیس راهور استان اصفهان علاوه بر اعمال قانون، توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

پلیس راهور استان اصفهان اضافه کرد: ۱۰۹ خودرو بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۶۴ خودرو بیش از ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت، ۲۸۳ خودرو بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۵۵ خودرو نیز بیش از ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت بود.

ساعات پایانی شب بیشترین زمان ارتکاب تخلف سرعت غیرمجاز

وی تصریح کرد: بزرگراه‌های شهید اردستانی، اقارب‌پرست و میثمی جزو محورهای درون‌شهری است که تخلف سرعت غیرمجاز در آن‌ها بیشتر ثبت شده است، بیشترین زمان‌های ارتکاب تخلف سرعت غیرمجاز هم ساعات پایانی شب بودند.

سرهنگ محمدی جریمه تخلف سرعت غیرمجاز را ۲۱۰ هزار تومان اعلام کرد و در ادامه گفت: علاوه بر این رانندگان خودروهای شخصی ۱۰ و رانندگان خودروهای عمومی ۱۵ نمره منفی نیز دریافت می‌کنند و اگر جمع نمرات منفی یک راننده به عدد ۳۰ برسد گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط می‌شود و در این مدت حق رانندگی با هیچ خودرویی را ندارد.

وی بابیان اینکه میزان سرعت در بزرگراه‌های استان اصفهان را به‌صورت متغیر و حداکثر بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت است، افزود: تابلوها دارای علائم راهنمایی و رانندگی که درراه‌های شهری و برون‌شهری نصب شدند، تزئینی نیستند و رانندگان بایستی در هنگام رانندگی به تابلوها و علائمی که میزان سرعت مجاز در هر مسیر را تعیین کردند باید توجه کنند.

سرعت غیرمجاز توسط دوربین‌های الکترونیک نصب شده رصد می‌شود

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربین‌های الکترونیک نصب شده در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها به‌صورت هوشمندانه ثبت می‌شود، گفت: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در شهر اصفهان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از مشخصه‌های اصلی شهرهای هوشمند مجهز شدن این شهرها به دوربین‌های ثبت تخلف است که به‌مرور باید به سمت کم کردن حضور فیزیکی مأموران پلیس و استفاده از دوربین‌های هوشمند در سطح شهرها پیش برویم.

سرهنگ محمدی اضافه کرد: درحال حاضر بیشتر دوربین‌های نظارت تصویری به‌صورت هوشمند تخلفات ثبت شده را به گوشی تلفن همراه رانندگان متخلف ارسال می‌کنند و در تلاش هستیم تا این اقدام توسط تمام دوربین‌ها انجام شود.

وی درباره اینکه چرا برای برخی رانندگان پیامک ثبت تخلف ارسال نمی‌شود، گفت: این موضوع ممکن است به دلیل تغییر یافتن شماره تلفن همراه راننده باشد و بنابراین توصیه می‌کنیم رانندگان با مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به بروزرسانی شماره تلفن همراه خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان، ضریب خطای دوربین‌های ثبت الکترونیک را بسیار پایین عنوان کرد و اظهار کرد: در صورتی‌که راننده‌ای به جریمه خود معترض باشد می‌تواند به مرکز اجراییات پلیس راهور استان مراجعه و اعتراض خود را اعلام کند که قطعاً کارشناسان پلیس راهور به موضوع اعتراض وی رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر 578926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.